Zdravice pracovníkům DPP, kteří by mě rádi umlčeli

Speciálně vítám na mém webu pracovníky Dopravního podniku Praha. Jak jsem tak slyšel na začátku září, už zase jdete po mě. Prý se Vám nelíbí můj web, protože se nebojím kritizovat to, co zkrátka (DPP) neumíte. A tak mě o to víc těší, jak od začátku září raketově stoupá návštěvnost webu MHD86.cz z domény DPP.

Hned v úvodu se chci zeptat… Proč chcete se mnou bojovat? Nebylo by lepší navázat spolupráci? Kontakt na mě přece máte. Ale Vám ta komunikace vlastně nejde ani s veřejností, ani s jednotlivcem.

Přitom, jak si můžete všimnou, můj web není jen kritický – ale umí DPP i pochválit (např. za dopravu na Kabáty, či rozlučku s autobusy Karosa B731).  A co se týče kritiky, ta dopadá především na neschopný odbor Marketing a komunikace, který nezvládá svoji práci a neumí hájit DPP (např. při problémech s rekonstrukcí TT Bělohorská), neumluvě o zodpovídání dotazů až po dvou měsících po urgencích přes generálního ředitele. Jako vrchol neschopnosti považuji, že DPP neumí ani po třech týdnech poděkovat cestujícímu za pochvalu zaslanou přes kontaktní formulář ohledně dopravy na Kabáty. Přitom by stačili dvě věty díků, nic víc. 

Co mě dál trápí je, že odbor Marketing a komunikace DPP poškozuje svojí neschopností komunikovat nejen značku DPP, ale i práci schopných pracovníků DPP. Tím, jak neumí komunikovat např. zmíněnou rekonstrukci TT Bělohorská, poškozuje i své chytré a vynikající pracovníky technického úseku, či jednotky Dopravní cesta tramvají, kteří se neřídí  hesly „Nikdy se to tak nedělalo“, či „Výplata chodí i když nic navíc neděláme“, ale dělají pro DPP skvělou práci – často nad rámec své pracovní doby.

Poslední co bych zmínil a padá na hlavu také odboru Marketing a komunikace DPP je přístup a neschopnost spolupracovat s námi, lidmi, které městská hromadná doprava zajímá a baví. DPP nás zcela přehlíží a dá se říct, že je proti nám a na své zaměstnance sympatizující s námi spíše pohlíží skrze prsty se zdvihnutým ukazováčkem. Přitom kdyby se dokázal s námi bavit, pořádal s námi odborná setkání, byl nakloněn dopravním akcím jako jsou fotojízdy s vozidly, dobrovolnickým akcím (viz Boveraclub v Liberci) – získal by v nás velkou skupinu podporovatelů, kteří by mluvili o DPP a MHD pozitivně mezi svými známými a kamarády. Proč to umí Letiště Praha s leteckými nadšenci a DPP ne? A umíte si například představit, že by fotbalová AC Sparta Praha nepodporovala a nepracovala se svými fanoušky?

Na závěr: Věřím, že kdybych byl zaměstnancem DPP, už byste mě dávno umlčeli. Ale takhle… opravdu chcete se mnou bojovat? Nebylo by lepší navázat spolupráci? Kontakt na mě přece máte.

Foto: DPP

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.