Rozloučení s Karosou B741 na lince X-86

... ulicí Milady Horákové. Tady v dosud nepoužívaném autobusovém zálivu před křižovatkou Prašný most.

S Karosami B741 se v Praze neloučil jen Dopravní podnik Praha, ale také řada příznivců webu MHD86.cz. Ti se s kloubovým autobusem rozloučili na lince X-86 koncem května 2015. 

 

 

Trasa linky X-86 vedla po území Městských částí Praha 5, 6 a 13, s nástupní zastávkou Dejvická (v obratišti Vítězné náměstí) a výstupní zastávkou Lotyšská. Mohlo by se tak zdát, že se jednalo o nejkratší linku v Praze, ale není tomu tak. Linka X-86 vedla z Dejvické, přes Hanspaulku (po lince 131) a Ořechovku (po bývalé lince 132) do obratiště Stadion Strahov. Odtud pokračovala přes Jinonice na Nové Butovice (po bývalé lince 149) a následně přes Dívčí Hrady (po lince 231) do tunelu Mrázovka a Strahovského tunelu. Po výjezdu z tunelů trasa pokračovala přes Vozovnu Střešovice a Vítězné náměstí do konečné zastávky Lotyšská.

 

Na linku byl vypraven klíčovský vůz Karosa B741, evidenčního čísla 6116, který byl vyroben v roce 1996 a u dopravního podniku jezdil 19 let. Po rozloučení s vozem na 1. pořadí linky X-86 koncem května, vyjel autobus ještě 3. 6. 2015 na 5. pořadí linky 152 a zcela naposledy byl nasazen v sobotu 6. 6. 2015 na zvláštní 11. pořadí linky 213, kde proběhlo oficiální pražské rozloučení s Karosami B741. 

 

foto: Ondřej Matěj Hrubeš, Jaromír Prouza, Josef Hubka