V úterý 1. 9. 2015 představil Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci se společnostmi SOR Libchavy a Cegelec v obratišti Želivského nový elektrobus nesoucí označení EBN 11. Zmíněný elektrobus bude rok testovat DPP v pravidelném provozu na městských linkách, především na linkách jedoucích ze Želivského, kde je zřízena dobíjecí základna. Pro dobíjení je zřízeno trolejové vedení, které je napájeno z tramvajové sítě.
V prvních dnech bude možné se svést elektrobusem na linkách 188 a 213. Na linku 213 jezdící mezi Jižním Městem a Želivského bude vypravován v pracovních dnech a na linku 188 jezdící mezi Želivského a Kavčími horami bude k vidění o víkendu. Jízdní řád elektrobusu bude stejně jako v případě nové tramvaje Škoda 15T4 zveřejněn na webu MHD86.cz.
„Ověřovací provoz plánujeme na období jednoho roku, přičemž užívání vozidla bude poté možné případně prodloužit. Před nasazením do běžného provozu byly provedeny technické zkoušky nabíjecí soustavy a elektrobus jezdil na vybraných linkách bez cestujících,“ dodal generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.
Nabíjení elektrobusu probíhá kromě rychlonabíjením z trolejového vedení v obratišti Želivského také přes noc v garáži přes elektrickou zásuvku. Pro rychlonabíjení do plné baterie postačí hodina. Při dobíjení ze zásuvky je potřeba hodin osm. Po nabití je elektrobus schopen urazit vzdálenost cca 150 km. Nutno dodat, že tento elektrobus je plně elektrický, včetně vytápění vozidla. Řada jiných elektrobusů má vytápění nadále naftové, případně plynové, čímž je emisní efekt zpochybněn.
Prototypové vozidlo SOR/Cegelec EBN 11 disponuje celkovou obsaditelností 93 cestujících (z toho 23 + 6 míst je určeno pro sedící), čímž je téměř srovnatelný s klasickým autobusem MHD. Maximální rychlost vozidla je 80 km/hod. Délka vozu je 11,1 metrů (oproti tomu klasický městský autobus měří 12 metrů).