Bochum-Gelsenkirchen: Objednáno 42 nových Variobahnů. Nahradí problémové Düwagy MFD6D

Dopravní podnik měst Bochum a Gelsenkirchen podepsal smlouvu v hodnotě 110 mil. € se závodem Stadler Pankow na dodání dalších 42 tramvají typu Variobahn.

Jedná se o nízkopodlažní obousměrné tramvaje, kterých bylo již v letech 2008-2015 dodáno 44 s cílem nahradit vysokopodlažní tramvaje Düwag M6S. Těch nyní jezdí ještě čtrnáct. Větší problém však pro dopravce nyní představují nízkopodlažní tramvaje z devadesátých let typu MGT6D. Ty se potýkaly s prasklinami karosérií v místech kolem dveří a oken a následně se začaly objevovat před rokem problémy s podvozky, kdy bylo nařízeno omezení maximální povolené rychlosti na 30 km/h. Zmíněných vozů MGT6D vlastní dopravní podnik 42 a tvoří tak téměř polovinu vozového parku. Nové Stadlery budou dodávány od 3. čtvrtletí roku 2016 a paradoxně se tím povede nezvykle rychle modernizovat 90% tramvajového vozového parku. Pravděpodobně také starší Düwagy M6S přežijí novější Düwagy MGT6D.

Video zachycující provoz tramvají a Stadtbahnu ve městech Bochum a Herne:

Video zachycující provoz tramvají v Gelsenkirchenu:

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.