Nová tramvaj EVO1 svezla první cestující

Ve středu 16. 9. 2015 byla v rámci Evropského týdne mobility nasazena poprvé na linku s cestujícími nová tramvaj EVO1. S cestujícími jezdila v odpoledních hodinách mezi Smíchovským nádražím a Spojovací na vloženém pořadí linky 9.

O svezení novou tramvají byl dle očekávání obrovský zájem. Už ze Smíchovského nádraží tramvaj odjížděla plná, že na dalších zastávkách byl problém s nástupem dalších cestujících. Je proto s podivem, že organizátor dnešní akce, společnost Ropid, nasadí tuto krátkou tramvaj v odpolední špičce na nejvytíženější metrolinku, kde tramvaj nezvládá pojmout zájemce o tramvaj na Smíchově, natož běžné cestující po trase. Přitom je to Ropid, který disponuje přepravními průzkumy a dobře ví, že linka 9 a její trasa patří mezi nejvytíženější v Praze, jelikož nelze nahradit v tomto případě cestu metrem. Proč nejezdila tramvaj např. mezi Smíchovem a Barrandovem, kde by si veřejnost tramvaj daleko více užila a navíc by se mohla tramvaj vícekrát otočit, čímž by nabídla kapacitu pro více zájemcům. Naštěstí dnes s tramvají jezdil šikovný řidič, který se držel za pořadím řádné devítky, aby omezil další přeplňování krátké tramvaje náhodnými cestujícími.

Oproti tomu druha atrakce, cyklotramvaj (tramvaj KT8D5N) jezdící mezi Smíchovským nádražím a Sídlistěm Barrandov jezdila leckdy úplně prázdná. Byl to totální propadák. Nejen, že cyklotramvaj nenalákala cyklisty, ale byly případy, kdy tramvaj jezdila zcela prázdná i bez normálních cestujících.

Premiéra prototypu vozu EVO1 ev.č 0033 s cestujícími na vloženém pořadí linky 9.
Video Roman HLoch@

Posted by Tramvaje v České Republice on 16. září 2015

 

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou