Jsme sečteni. Prodlouží ROPID intervaly metra jako po posledním průzkumu?

Ve středu 11. 11. 2015 proběhl další z řady komplexních přepravních průzkumu metra, které se konají většinou po otevření nového úseku metra. Což je i letošní případ, kdy se na jaře prodloužilo metro A do Motola.

Jezděte dneska metrem a nechte se spočítat.
Třeba nám poté zkrátí intervaly.
#Praha #metro #prepravnipruzkum #DPP #pid

Fotka zveřejněná uživatelem Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86),

 

Přepravní průzkumy mají smysl, jelikož je to jedinečná možnost zjistit, kudy proudí Pražané a v kolik hodin jezdí. Na základě výsledků se dají upravovat jízdní řády a např. posilovat provoz. Bylo proto potěšující vidět, jaké velké množství cestujících se do průzkumu zapojilo a pečlivě drželo svůj sčítací lísteček při cestování metrem. Mrzel mě však přístup průzkumníků – jednotlivců. Daleka ne všichni se snažili cestujícím dát sčítací lístek a vysvětlit jim, že nejde o reklamní letáček. Osobně jsem si musel jít na I. P. Pavlova ráno lístek osobně vyžádat. Důvěře a zvýšení účinnosti by jistě pomohly reflexní vesty, které mají informátoři při výlukách. Škoda, že ty nebyly vůbec použity.

A co se týče výsledků? Jen se bojím, aby to nedopadlo jako v roce 2008, kdy po výsledcích začal ROPID radikálně omezovat provoz na už tenkrát přetížené lince C a podobně se zachoval i u linek A a B. Téměř každé celopražské změny v MHD vedou k prodloužení intervalu metra ve špičkách a zkracování doby špičky. Uvidíme, co přinese letošní průzkum. Konstatovat lze už nyní, že špičky pracovních dnů a víkendová odpoledne by potřebovaly posílit ihned.

Termíny realizace komplexních přepravních průzkumů v metru v posledních 30 letech:

25. 11. 1986 úsek I.B

27. 03. 1991 úsek II.B

13. 10. 1992 po změnách v síti MHD

01. 11. 1995 úsek V.B

05. 04. 2000 úsek IV.B

10. 11. 2004 úsek IV.C1

12. 11. 2008 úsek IV.C2

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou