Přímý vliv ruzyňského letiště na ROPID, aneb něco za něco?

Zrušte zastávku (která je na znamení) a my zajistíme zapůjčení exkluzivního autobusu? I takový mohl zaznít požadavek z Českého aeroholdingu na společnost ROPID.

V posledních pěti dnech vydal Ropid (organizátor pražské MHD) dvě zprávy, ve kterých je zmíněn i Český aeroholding (do skupiny Český aeroholding patří Letiště Praha, a. s., provozovatel mezinárodního Letiště Václava Havla Praha, či letecká společnost České aerolinie a.s.).

První zpráva z 12. 1. 2016 má být pozitivní. V únoru bude do Prahy zapůjčen nejdelší jednokloubový autobus Mercedes-Benz  CapaCity L o délce téměř 21 metrů. Ten má být vyzkoušen na letištní lince 119 jezdící od metra Veleslavín k ruzyňskému letišti (tento spoj vozí na letiště nejen pasažéry do letadel, ale také tisíce zaměstnanců, kteří pracují v rozsáhlém areálu letiště). Jak uvádí ROPID na svém Facebooku, celou akci s Mercedesem inicioval Český aeroholding. Zpráva se zdá být fantastická. Obletěla všechna média a veřejnost má pocit (podle názorů na sociálních sítích), že konečně budou jezdit na “119” pořádné komfortní autobusy. Avšak dopravce linky DPP dlouhodobě nakupuje vozidla SOR 18 NB City a s žádným nákupem Mercedesů nepočítá. Zkrátka po pár zkušebních jízdách se Mercedes-Benz  CapaCity L vrátí k výrobci a na všechno se pravděpodobně zapomene. Kdyby totiž Ropid a DPP chtěli zlepšit cestování na letištní lince 119, pro začátek by bohatě stačilo uzpůsobit interiér autobusů SOR 18 NB City pro přepravu kufrů. Protože pokud by se teoreticky nakoupily Mercedesy v městské standardní verzi (jako se to děje u autobusů SOR 18 NB City), pro cestující bude cestování s kufry i nadále nepohodlné, jelikož nebudou mít kam zavazadla odložit.

capacity_L_safety_1b_715x280

Mercedes-Benz CapaCity L (Foto: Mercedes-Benz)

SOR 18 NB City

SOR 18 NB City (Foto: SOR)

Zaujala vás informace o plánovaném nasazení nejdelšího autobusu Mercedes-Benz CapaCity L v pražském provozu. Proto přiná…

Zveřejnil(a) Pražská integrovaná doprava dne 12. leden 2016

 

Druhá zpráva, ve které je taktéž namočen Český aeroholding, vyšla 15. 1. 2016 (jen o tři dny později), je už negativní. Od 16. 1. 2016 se ruší zastávka linky 119 Na Padesátníku (zastávka do té doby jen na znamení) na požadavek Českého aeroholdingu! Zajímavá náhoda, že? Takhle rychle po sobě dvě zprávy, v kterých hraje hlavní roli Český aeroholding. Navíc Ropid informuje cestující o zrušení zastávky na lince 119 ze dne na den! Cestující jdou zkrátka stranou a nikoho nezajímají.

Ropid: Informační zpravodaj 01 / 2016

Ropid: Informační zpravodaj 01 / 2016 ze dne 15. 1. 2016

A ještě je tady jedna náhoda o propojení společností Ropid a Český aeroholding. Před personálním převratem v Ropidu pracoval v Českém aeroholdingu Ing. Martin Fafejta, coby projektový manažer Letiště Praha a.s. Ten, který od převratu pracuje ve společnosti Ropid na postu vedoucí odboru projektování dopravy a v minulosti byl velmi aktivní na dopravním diskuzním serveru K-Report (má přes 10 000 příspěvků), kde často bojoval právě za metrobusové linky zajišťující obsluhu areálu ruzyňského letiště.

Za zapůjčením špičkového autobusu tak zůstává nepříjemná pachuť.


 

► Letiště – centrum: Bus 33 minut, rychlodráha 27 minut. Rozdíl 20 miliard.

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou

4 komentáře

    • Pavel
    • 18/01/2016

    Tolik vztekání kvůli Padesátníku, kde nikdo nevystupuje?

    • Proto byla na znamení. Ale bydlí tam lidé, občané Prahy!
      A zrušit jim ze dne na den (opravdu ze dne na den!) zastávku linku 119 je jaksi podpásovka. Dnes prý mnoho cestující “zdravilo” a mávalo na projíždějící řidiče linky 119.

    • Jirka
    • 19/01/2016

    Jezdím do práce na letiště několik let a zastávka Na Padesátníku je trochu kontroverzní. Bydlí tam vlastně jen zaměstnanci letiště, kteří to chtějí mít do práce kousek a taky by mne naštvalo, kdybych měl najednou chodit kilometr zpět na T3 (mimochodem taky na znamení) a následně jet busem místem kde dřív zastávka stávala. Navíc zmiňovanou zastávku neobsluhovala každá autobusová linka, ale proč to byla zrovna 119, která jezdí nejčastěji netuším (vždy ti zmatení turisté, kteří zastaví v poli a koukají co se děje…). 100vka je od začátku prezentována jako Expresní, takže je to hloupost, ale alespoň výletní 191čku bych jim tam nechal. Nicméně ve směru z T3 je zastávka hned za zatáčkou a to taky není nic moc dokonalýho. Ale pravý důvod se stejně nikdy nedozvíme…

    • V lokalitě Na Padesátníku nebydlí jen pracovníci letiště. Navíc se lokalita těžko obsluhuje z jiného místa. I z této zastávky je to do obydlené lokality kus.
      A právě proto, že tam je lidí málo, byl ideální stav, že pro linku 119 byla zastávka na znamení.