Nové sedačky, ale v létě se v ní zase upečeme. To je „nová“ tramvaj 14T

Dopravní podnik hl. m. Prahy představil v pondělí 18. 4. 2016 novou, resp. zmodernizovanou tramvaj Škoda 14T. Pro cestující jsou nejpodstatnější změnou odstraněné lavice pro boční sezení, které byly nahrazeny sedadly po a proti směru jízdy. Zároveň byl ve voze vyměněn typ všech sedadel. V rámci modernizace byly odstraněny také technické problémy, se kterým se tento typ tramvaje potýkal

"Nová" Škoda 14T na slepé koleji ve smyčce Výstaviště Holešovice
„Nová“ Škoda 14T na slepé koleji ve smyčce Výstaviště Holešovice

Jelikož je u DPP v poslední době trendem upozornit na novinky novým barevným schématem vozu, obdržela Škoda 14T zcela nový lak, barevně odlišný od původních vozů 14T. Tentokrát se vracíme k barvám původních vozů Škoda 15T a jednotkám metra M1. A to v době, kdy se i například Českým drahám po mnoha letech daří sjednotit jednotný vzhled jejich vozů. V Praze tedy máme další barevné schéma a jednotný vzhled vozidel je opět v nedohlednu. Jen se bojím dne, kdy Ropid bouchne do stolu a i DPP nařídí používat jejich jednotný nátěr, o kterém se říká, že v Ropidu vytvořili v programu Malování.

Autobus opatřený nátěrem "Malování" PID na lince 414 v Černošicích.
Autobus opatřený nátěrem „Malování“ PID na lince 414 v Černošicích.

Co ovšem považuji za nejzásadnější nedostatek zmodernizované tramvaje Škoda 14T je chybějící klimatizace. A tento názor se začíná často objevovat i v diskuzích pod články. Takže inovovaná tramvaj sice má nové uspořádání sedadel, ale v létě bude cestování tímto typem tramvaje opět nesnesitelné.