Komentář k návrhu změn: Změny tramvají Ropid s cestujícími diskutuje, změny autobusů tutlá

I když chtěl původně Ropid překopat celé linkové vedení, což neprošlo u radnic, tak nakonec se musel vrátit k variantě pouze lehce poupraveného dnešního stavu. Když nepočítám linky 5, 6, 14, 15 a 21, zůstává systém v zásadě stejný. Avšak nelíbí se mě nárůst linek obsluhující sólo tramvaje.
Považuji za zajímavé to, že původně se změny měly dít proto, aby se ušetřilo. Tento důvod se však postupně vytratil a nyní změny přinesou naopak větší náklady. Také mě trochu zaráží přístup Ropidu, který tvrdí, že chce s cestujícími diskutovat, jak se bude systém MHD měnit. U tramvají skutečně taková diskuze proběhla, ale pokud jde o připravované změny u autobusů, které mají začít platit na podzim, tak o těch Ropid před cestujícími mlčí, natož aby o nich vedl diskuzi.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.