Celkově se doprava v Praze 6 neřeší

Dejvice a Bubeneč řadu let požadovaly parkovací zóny, jako ochranu od každodenního nájezdu Středočechů, kteří si oblíbili ve velkém parkovat kolem „kulaťáku“. Jen že za ty roky se situace změnila. Trasa me tra A už nekončí v Dejvicích, ale vede dále Prahou 6. Tím se změnilo chování Středočechů, kteří místo v Dejvicích, nechávají své automobily na Petřinách a ve Vokovicích. To vyvolalo potřebu rozšířit zóny i tam. Jenže současný systém parkovacích zón ubližuje už i obyvatelům Prahy 6. Ano, možná zaparkujete blíže svého domu za poplatek 1200 Kč, ale s autem nebudete prakticky moci po Praze jezdit, aniž by vás to stálo další parkovné (sazba až 80 Kč/hod.) u „sousedů“ v Praze 1, 2, 3, 5, 7, 8 a brzy také v Praze 4 a 9. Proč radnice a magistrát nezavedou jednotnou parkovací kartu pro celou Prahu? Vybralo by se z kapes řidičů málo peněz na parkovném?

Celkově se doprava v Praze 6 neřeší. Každodenně kolabující doprava na kulaťáku. Žádné parkoviště P+R na území Prahy 6. Zavedení zón v době, kdy jsou lidé na dovolených. Zavedení nových jednosměrek. Snížení počtu parkovacích míst v ulicích. Parkovací čáry namalované na hlíně. Posprejovaná auta od modré barvy důsledkem neprofesionálního značení vozovky…

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.