Zadní článek vozu 15T ev.č 9291 silně poškozený po nehodě s vozem 9293 je nyní spojen se svým „ničitelem“, zbytkem poškozeného vozu 9293 tj konrkténě s jeho 1. a 2. článkem. Foto+popisek: FB Tramvaje v České republice
„vyrabovaná“ kabina vozu ev.č 9293. Foto+popisek: FB Tramvaje v České republice
Zadní článek vozu 15T ev.č 9291 silně poškozený po nehodě s vozem 9293 je nyní spojen se svým „ničitelem“, zbytkem poškozeného vozu 9293 tj konrkténě s jeho 1. a 2. článkem. Foto+popisek: FB Tramvaje v České republice
Nekompletní interiér alias průhled interiérem prvního a druhého článku vozu 9293 a třetího článku vozu 9291. Foto+popisek: FB Tramvaje v České republice
„vyrabovaná“ kabina vozu ev.č 9293. Foto+popisek: FB Tramvaje v České republice
I přes polep žretelné ev.č vozu 9293. Foto+popisek: FB Tramvaje v České republice
Střední článek vozu 9293 spojený s třetím článkem vozu 9291. Foto+popisek: FB Tramvaje v České republice
První článek poškozeného vozu 9293. Foto+popisek: FB Tramvaje v České republice
Zkušební trať o rozchodu 1000/1435mm je dlouhá cca 600 metrů. Foto+popisek: FB Tramvaje v České republice
Zkušební trať o rozchodu 1000/1435mm je dlouhá cca 600 metrů. Foto+popisek: FB Tramvaje v České republice
Zkušební trať o rozchodu 1000/1435mm je dlouhá cca 600 metrů. Foto+popisek: FB Tramvaje v České republice
Zkušební trať o rozchodu 1000/1435mm je dlouhá cca 600 metrů. Foto+popisek: FB Tramvaje v České republice
Dne 8.12.2015 došlo na křižovatce ulic Nábřeží Edvarda Beneše a Klárov k nehodě kdy do zadní části tramvaje 15T ev.č. 9291 linky číslo 5 mířící do centra narazila tramvaj stejného typu ev.č. 9293 linky číslo 22 směřující na Bílou Horu. Při nehodě bylo silně poškozeno čelo vozu 9293 a zadní bočnice třetího článku u vozu 9291. Oba vozy byly po nehodě dlouhodobě odstaveny. V srpnu roku 2016 byla provedena záměna poškozených článků a díky tomu mohl vzniknout kombinací dvou poškozených tramvají jeden kompletní nepoškozený vůz. Zatímco co se původní nepoškozený 1. a 2. článek vozu 9291 společně s třetím nepoškozeným článkem vozu 9293 již vyskytuje v provozu s cestujícími jako vůz 9291 tak původní poškozené články obou vozů jsou nyní spojeny a čekají na opravu v areálu bývalé továrny ČKD na Zličíně, kterou začal využívat Dopravní podnik jako externí pracoviště ústředních dílen pro větší opravy pražských vozů.
O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.
Když je tu náhled na odstavenou tramvaj, tak se při té příležitosti zeptám, jak je to s 14T? Postupně se do provozu dostávají další a další, ale s novým uspořádáním sedadel je pořád pouze 9148. To se od toho ustoupilo?
Ano. Nově se dělala pouze 9148 jakože „testovací úprava“.
Když je tu náhled na odstavenou tramvaj, tak se při té příležitosti zeptám, jak je to s 14T? Postupně se do provozu dostávají další a další, ale s novým uspořádáním sedadel je pořád pouze 9148. To se od toho ustoupilo?
Ano. Nově se dělala pouze 9148 jakože „testovací úprava“.