Rozhovor pro Pražský deník: Řidiči naschvál Pražanům neujíždějí

Ne vždy jsou všechny výtky v kompetenci dopravního podniku, říká šéfredaktor webu specializovaného na hromadnou dopravu MHD86.cz Ondřej Matěj Hrubeš.

Co si myslíte o kvalitě řidičů pražské MHD?

Řidiči dopravního podniku jsou v drtivé většině profesionálové. Nemám pocit, že by někomu schválně „ujížděli”. Potíž je především s nedostatkem řidičů u soukromých dopravců. Třeba Arriva má už přes rok problém vypravovat autobusy na pravidelné spoje MHD. A tak se stává, že cestujícím autobus vůbec nepřijede.

Co je v pražské MHD největší problém?

Určitě autobusové linky vedoucí skrz celé město. Ty často nabírají zpoždění a kvůli pravidelným kolonám třeba na Proseku vznikají nepravidelnosti až na Chodově, Jižním Městě, Zahradním Městě či v Hostivaři. Přitom cestující těmito extra dlouhými linkami většinou nejezdí z konečné na konečnou. Řešením by bylo linky zkrátit, respektive rozdělit, jelikož autobusy v Praze mají především roli „napaječe” na metro a tramvaje.

Za roky 2014 a 2015 eviduje dopravní podnik přes 16 tisíc stížností. Jde o velká čísla, která je třeba řešit?

Pokud srovnáme 1 170 243 000 přepravených cestujících ročně s průměrně osmi tisíci stížnostmi, nepřijde mi to číslo dramatické. Navíc si lidé často mylně stěžují na dopravní podnik, ač věc může být v kompetenci Ropidu.

Dělá dopravní podnik dostatek pro to, aby zajistil profesionalitu svých řidičů?

Troufám si říct, že dělá maximum a jeho řidiči patří k nejlepším v Praze. Problémy spíš vidím u soukromých dopravců, které si najímá Ropid.

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou