Ropid: Autobusy neumí zobrazit písmena pro noční linky. Opravdu?

Na lednovém jednání Výboru pro dopravu ZHMP byl Ropidem předložen materiál, který má za úkol přečíslovat linky pražské MHD. 

Velkou změnou mají projít noční linky. Tramvajové linky se mají přemístit z řady 5x do řady 9x. V praxi se stane např. z noční linky 56 linka 96. Autobusové linky se přemístí z řady 5xx do řady 9xx. To znamená, že z noční linky 511 se stane linka 911. Ropid argumentuje, že bude značení přehlednější a ucelenější, jelikož noční linky budou až na konci celé číselné řady.

Ve velkých zahraničních městech se pro odlišení noční dopravy často používá písmeno „N“ před číslicí linky. Hned je totiž na první pohled jasné i turistovi, že se jedná o noční linku. Systém je přehlednější a navíc díky šikovnosti slova noc, které v  češtině, němčině i angličtině začíná na písmeno „N“, se stává „N“ přímo geniální pro označení noční dopravy. Jenže ředitel Ropidu Petr Tomčík pro Pražský deník řekl, že to nejde. Že české autobusy neumí zobrazit písmena na transparentech a tak musíme mít v Praze noční linky řady 9xx.

A tak se ptám, opravdu neumíme v Praze zobrazovat linky s písmenem na transparentech? 🙂

Za fotografie děkuji Romanovi Vankovi z webu www.citybus.cz.

Linka X3 v Praze. Foto: Citybus.cz

Linka XCR v Praze. Foto: Citybus.cz

Linka AE v Praze. Foto: Citybus.cz

Linka A v Praze. Foto: Citybus.cz

Linka B1 v Praze. Foto: Citybus.cz

Linka XC v Praze. Foto: Citybus.cz

Linka XC2 v Praze. Foto: Citybus.cz

Linka XC1 v Praze. Foto: Citybus.cz

Linka X180 v Praze. Foto: Citybus.cz

Linka X184 v Praze. Foto: Citybus.cz

 

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou