Metro D je v posledních měsících oblíbené mediální téma. Aby ne, když se blíží komunální volby a současné vedení města dosud nepostavilo žádnou významnou stavbu a ani nezačalo žádnou stavět.
Déčko bylo hlavním tématem pražské ČSSD, kdy v průběhu volební kampaně „postavili“ falešný vstup do stanice Nemocnice Krče. Proto je pochopitelné, že radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) tlačí zahájení stavby metra D, i když jeho přípravy provází nespočet problémů. Navíc není jisté, zda Praha vůbec potřebuje metro do Písnice a zda by nebylo lepší jeho jiné trasování přes pás sídlišť Krč – Kamýk – Lhotka – Modřany.
Aniž by se začalo stavět, podle České televize stálo metro D Pražany už 741 milionů korun.
► Reportáž České televize
„Já to vnímám tak, že se blíží volby a pro současnou koalici je zapotřebí, aby rozeběhla nějakou dopravní stavbu a jelikož ve volbách slibovali metro D, tak chtějí začít stavět metro D“, řekl Ondřej Matěj Hrubeš, šéfredaktor webu MHD86.cz.
„Ty kroky už se jasně rozjíždějí, tento měsíc budeme jednat s dozorčí radou DPP navržený harmonogram, abychom skutečně se už odpíchli. Jedna z možností je, že budeme skutečně razit metro jenom na první a poslední stanici ve smyslu ražby a během toho budeme budovat stanice podle toho, jaké budeme mít zázemí a jak budeme získávat stavební povolení“, řekl Petr Dolínek (ČSSD), radní pro dopravu hl. m. Prahy.
„Bohužel současné plány jsou takové, že kapacita plánovaných P+R parkovišť je asi 850 míst, což je zoufale málo. Ta kapacita by měla být alespoň tři až čtyři tisíce aut“, řekl Jiří Koubek (TOP 09), starosta MČ Praha-Libuš.
► Reportáž České televize
Reportáž odvysílala ČT 1 ve zpravodajském pořadu Události v regionech 10. 2. 2017