Aby Pražský okruh fungoval, musí jeho trasa vést v Praze

Boj o trasování silničního Pražského okruhu stále nekončí. Především, pokud jde o stavby 518 a 519 v severozápadní části budoucího okruhu.

Starostové obcí kolem Prahy žádají, aby okruh vedl daleko od nich a tím i daleko od Prahy. Jenže, pokud by Pražský okruh místo spojení Ruzyně – Suchdol – Březiněves – Třeboradice – Satalice vedl až v mezi Roztokami a Libčicemi nad Labem, ztratí Pražský okruh význam pro Pražany a jejich cesty po metropoli.


O nevhodnosti odsunutí okruhu daleko od Prahy hovoří data o počtu vozidel používající jižní část okruhu Pražského okruhu mezi Modleticemi a Vestcem, která byla postavena nevhodně daleko od Prahy, ve srovnání s úsekem mezi Slivencem (Barrandov) a Chrášťany (Zličín). Zatímco první zmíněný úsek využívá 38 tisíc aut denně, úsek mezi Barrandovem a Zličínem využívá denně 75 tisíc aut.

Právě daleké trasování jižní části Pražského okruhu nutí motoristy využívat ulice K Barrandovu, Jižní spojka a 5. května, které nabídnou řidičům lepší dostupnost Chodova a Jižního Města.

Jelikož jsem přesvědčen, že stotisícová Praha 6 si zaslouží obchvat města, je zapotřebí ho postavit tak, aby byl opravdu využíván a odlehčil přetížené dopravě v Praze 6 a v Praze 8 v ulici V Holešovičkách. Navíc doplnil pražskou silniční síť o chybějící most přes Vltavu mezi Prahou 6 a Prahou 8.

Ve čtvrtek 23. 3. 2017 na téma trasování Pražského okruhu proběhla reportáž České televize odvysílaná v Událostech v regionu na ČT 1.

Pražský okruh a Městský okruh

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.