Autobusový den PID

V sobotu 8. dubna 2017 proběhl v Praze velký Autobusový den. Středem akce byl autobusový terminál v Letňanech. Na plochu obratiště se sjely autobusy současnosti i historie. Svá vozidla představily jednotliví dopravci jezdící v systému PID.

Kromě prohlídky autobusů na ploše byly pro návštěvníky připraveny jízdy historických autobusů na pěti speciálních linkách.

Historické linky

  • PID1: Letňany – Bohnice – Letňany (Ikarus 280.08, Ikarus 280.10, Škoda 706 RTO linkový s přívěsem)
  • PID2: Letňany – Vinoř – Ctěnice – Kbely – Letňany (Karosa C 734)
  • PID3: Letňany – Čakovice – Letňany (osobní návěs Karosa NO 80)
  • PID4: Letňany – Českomoravská – Letňany (Karosa ŠL 11)
  • PID5: Letňany – Hovorčovice – Letňany (Karosa B 731)

Milan se svým Ikarusem na Proseku v rámci včerejšího Autobusového dne PID. Další fotky a videa v přípravě. #86

Příspěvek sdílený Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86),


Zájemci, kteří se chtěli svézt historickým autobusem si museli vystát několik desítek metrů dlouhou frontu ke stánku Filipa Drápala s jeho odborem marketingu, kde se rozdávali místenky na historické linky. Forma místenek je dobrým nápadem, jelikož zájem je o takové jízdy veliký. Jen bych si představoval, že pokud je to hlavní akce Ropidu, bude mít větší stánek s více pracovníky. Nikoliv, že jsou na místě překvapeni ze zájmu veřejnosti o jízdy historických autobusů na Autobusovém dni a nekonečná fronta se tvoří po velkou část dne.

Pružněji probíhala prohlídka dispečinku Ropidu. Z původních prohlídek v půlhodinových intervalech pružně zavedli prohlídky po 20-25 minutách, jelikož i tady byl velký zájem. Ideální bylo chytit „partu“ návštěvníků, kterou tvořili lidé z provozu. Hned totiž na dispečinku padaly zajímavější dotazy. Mj. vyšlo najevo, že řada řidičů autobusů by ráda pomohla se zlepšováním systému PID. Zaznívaly dotazy-nápady, kde by se daly za současných podmínek zlepšit přestupní vazby, lépe nastavit jízdní doby mezi jednotlivými zastávkami a podobně. Pracovníci na dispečinku doporučili, aby tyto podněty zasílali řidiči e-mailem přímo na Ropid. Jenže na to řidiči reagovali, že to zkusili několikrát a nikdy jim nebylo ani odpovězeno. Načež bylo sděleno, že tyhle věci jdou přes marketing. A bylo jasno. Místnost se rozesmála a bylo tím odpovězeno na další nepoložené dotazy.

Ale to byla nádhera. Vidět autobusové nádraží Letňany plné autobusů. Takový velký nezvyk. Přeci jen, Ropid Letňany velmi bojkotuje a běžně na ohromné ploše stojí tak tři-čtyři autobusy, jelikož ostatní jsou denně „odkláněny“ do nitra sídliště na Ládví.

(Ano, musel jsem si pošťouchnout do využívání-nevyužívání terminálu v Letňanech a k odboru marketingu ;))

Závěrem musím říct, že akce to byla pěkná a hezky zorganizovaná. Všude plno organizátorů, kteří radili návštěvníkům, kde co najdou. Program byl bohatý. Pivo, buřty, kolotoče. Několik historických linek a „mraky“ vystavených autobusů. Myslím, že by bylo fajn, udělat z této akce tradici. Zájem lidí je totiž ohromný.

Terminál Letňany

Dispečink Ropidu v Letňanech

Vystavená kloubová Karosa od Arrivy

Karosa ŠM 11 z Muzea MHD (DPP)

Neskutečná fronta ke stánku odd. marketing a komunikace Ropidu

Orientační cedule linky 1

MAN společnosti ČSAD Střední Čechy

Kloubový Ikarus v městském provedení

Karosa, Ikarus, Karosa

Nevšedně zaplněné autobusové obratiště

MAN společnosti Stenbus

Ikarus 280.08 – „městský“

Ikarus 280.08 v zastávce Ládví

Ládví, směr Letňany

Odjezd ze zastávky Sídliště Prosek směr Letňany

Ikarus 280.10 – „linkový“

„Modrák“ v zastávce Prosek

Milan s Ikarusem v zastávce Prosek

Karosa ŠL 11

Karosa B731

Škoda 706 RTO s přívěsem

RTO s vlekem v zastávce Dunajecká

Erťák projíždějící zastávku Sídliště Prosek

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou