Neustálé problémy se stavbou metra D vyvrcholily v nové řešení. Postaví se pouze úsek Pankrác – Olbrachtova o délce cca 900 metrů. Začátek výstavby je naplánován tentokrát na rok 2019, tzn. ani takto krátká trasa se nestačí začít stavět před komunálními volbami v roce 2018, což byl dlouhodobý tlak.
Z dočasných řešeních se stávají trvalá řešení.
Sice se píše, že tento krátký úsek je pouhým dočasným řešením, než se vykoupí pozemky na jihu Prahy, ale každý dobře víme, jak to s dočasnými řešeními v České republice dopadá. Z dočasných řešeních se stávají trvalá řešení. Třeba takový Trojský most („Rámusák“) bylo dlouhodobé mostní provizorium v letech 1981–2013. A nakonec byl zbourán.
Plány na další etapy prodloužení metra D dál existují, ale jsou tady celkem oprávněné obavy, že Olbrachtova bude na mnoho let konečnou stanicí. Metro bude jezdit pravděpodobně dost prázdné, protože ze Sídliště Pankrác I a Sídliště Antala Staška bude výhodnější dojít k metru C a nebo se svézt stanici autobusem na „céčko“. Nastává otázka, zda by nebylo výhodnější prodloužit jinou současnou trasu pražského metra o jednu, dvě stanice, když s metrem D jsou neustále problémy.
Opět to na mě působí, že pražská koalice (ANO 2011 + ČSSD + STAN + KDU-ČSL + Zelení) si je vědoma, že za celé volební období „nic neudělala“. Z významných dopravních staveb se už léta nic nestaví a tak chce za každou cenu alespoň začít stavět necelý kilometr metra.
Inspiruje se radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) a Dopravní podnik Praha Sovětským svazem?
Novosibirsk: 13 let měla Dzerzhinskaja linka 2 stanice, po 25 letech jich měla 5
Asi ano. Především na přelomu osmdesátých a devadesátých let měl Sovětský svaz velké problém s financováním výstavby metra ve svých metropolích. Proto například v Novosibirsku v prosinci 1987 otevřeli novou trasu metra pouze o dvou stanicích (stejně, jako je plánované pražské „déčko“). Jediný mezistaniční úsek sice měřil téměř dvojnásobek, 1,5 kilometru, ale pendlovalo se pouze po jedné traťové koleji. Po 13 letech byla trasa prodloužena o další stanici, po dalších pěti letech o další stanici a po dalších šesti letech o další – pátou stanici. Pětikilometrová trasa s 5 stanicemi se stavěla čtvrt století (první úsek otevřen v roce 1987, poslední úsek v roce 2011). Jestli je vzorem Dzerzhinskaja novosibirská linka?
Nižnij Novgorod: Sormovskaya linka – rok 1993: 3 stanice, rok 2017: 4 stanice
Nebo je vzorem Nižnij Novgorod? Sormovskaya linka byla vybudovaná v roce 1993 se třemi stanicemi. Až za 9 let (v roce 2002) získala čtvrtou stanici a konečná délka trasy nyní dosahuje 3,9 kilometru.