Drážďanský tramvajový den – 50 let tramvají Tatra a 25 let tramvajového muzea

V sobotu 3. 6. 2017 oslavili v Drážďanech 50 let provozu tramvají ČKD Tatra a 25 let od otevření tramvajového muzea. Akci si kromě místních nenechalo ujít nespočet tramvajových fanoušků z celého Německa i Česka. Zvláště o těch českých se leckdy jízlivě říká, že nebyli dál než v Drážďanech a tak jich do města přijelo plno.

Za velkého zájmu veřejnosti bylo dopoledne vystaveno tramvajové korzo (vyjelo téměř celé muzeum) na Wilsdruffer Straße, které úderem desáté hodiny „nabralo“ návštěvníky a odvezlo je do tramvajového muzea (přes Carolabrücke – Albertplatz – Bahnhof Neustadt – Betriebshof Trachenberge). Tramvajoví fanoušci se většinou přesunuli na trať, po kterém projel průvod vozidel, aby si pořídili pěkné fotografie a videa.


Následně probíhal velký program v tramvajovém muzeu, kde byly k vidění tramvaje napříč drážďanskou historií a na ploše byla řada stánků s občerstvením. Oproti pardubickému dni otevřených dveří tady se točilo alkoholické pivo, takže byli návštěvníci spokojeni.

Tramvajové muzeum v Drážďanech

Pracovní té čtyřka před muzeem

Historická té šestka před muzeem

 

Kromě doprovodného programu s dětskými atrakcemi byla vozovna Trachenberge výchozí stanicí pro okružní jízdy historických tramvají. Výběr byl např. mezi „Tatra-Zugem“ – resp. historickou trojicí T4D+T4D+B4D, „Großen Hechtwagenzugem“ – resp. velkou štikou s vlekem. Velkou atrakcí byla zapůjčená vyhlídková tramvaj T4 („Offenen Leipziger“) v cabrio provedení z Lipska.

Lipská cabriotramvaj vystavena v rámci korza

Cabriotramvaj běžně vozí turisty v Lipsku. Do Drážďan byla zapůjčena v rámci oslav.

Pestrost oslav měla doplnit i pražskou vyhlídková tramvaj T4 (sluníčko), která byla drážďanským dopravním podnikem poptávána, avšak z Prahy byla do Drážďan odeslána zamítavá odpověď. Škoda. Sluníčko by udělalo v saské metropoli velkou parádu. Muzejní linku 16 spojující centrum města s tramvajovým muzeem klasicky zajišťovaly soupravy modernizovaných tramvají T4.

Jízdy historických tramvají doplnilo několik historických autobusů, které vozily návštěvníky na dalších připravených trasách.

Začátek tramvajového korza s vozem číslo 309

Historický vůz T4D s ev. č. 2000

Pro odpolední jízdy došlo ke spojení do trojice T4D+T4D+B4D

Historická souprava ČKD Tatra T4D+B4D

Historická té šestka

T4D s interiérem pro děti

Modernizovaná trojice T4D, kterou lze dodnes běžně spatřit na posilových spojích pravidelných linek

Té čtyřka na Altmarktu

Nízkopodlažní tramvaj NGT6DD s reklamou na tramvajové muzeum

Bombardier NGTD8DD s reklamou na výročí 50 let tramvají Tatra 25 let tramvajového muzea

Jízda cabriotramvají

Cabriotramvaj v Sophienstraße

Tramvajové muzeum – retro kancelář

Tramvajové muzeum -Retro kuchyně

Tramvajové muzeum -Retro kantýna

Tramvajové muzeum -dispečink

 

Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou