V sobotu 13. 5. 2017 pořádal Dopravní podnik města Pardubic oslavy k příležitosti 65. výročí trolejbusového provozu a tak jsme se s kamarádem vypravili do města perníku. Pardubice lákaly už několik týdnů na bohatý program historických jízd a na jubilejní 10. den otevřených dveří.
Cesta do Pardubic
Sobotu jsme si chtěli užít „na pohodu“, kromě trolejbusů jsme se těšili, jak si dáme ve vozovně klobásu a pivo, při kterém pokecáme s nádechem krásné dopravní atmosféry. Proto jsme pro cestu do Pardubic zvolili „Národního dopravce“, naše dráhy.
Večer před cestou se ze mě stal novodobý „režijkář“, jelikož jsem si pořídil IN-Kartu Českých drah. Byl jsem velmi překvapen, jak její zřízení proběhlo rychle a hladce. K pořízení IN-Karty, která mě zajišťuje 25% slevu na jízdné u Národního dopravce jsem využil nasbírané „bodíky“ ve věrnostním programu. Avšak pokud nesbíráte bodíky, můžete si slevu na jízdné zakoupit.
Příspěvek sdílený Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86),
Uvítání v Pardubicích
V Pardubicích před nádražím na nás čekalo velké staveniště, jelikož tady budují nový přestupní terminál městské dopravy. Překvapením byla dlouhá odklonová trasa pro pěší a zrušené zastávky MHD bez náhrady.
Po delší vycházce k zastávce autobusu jsme pokračovali autobusem k pardubické vozovně trolejbusu. Tam se konal den otevřených dveří a zároveň z vozovny vyjížděly speciální linky. Milé bylo uvítání pracovníkem DP před vraty areálu. Seznámil naší příchozí skupinku s programem ve vozovně. Upozornil na prohlídky s výkladem i odkud vyjíždí historické vozy. Mělo to takovou příjemnou vstupní atmosféru. Ostatní podniky se mohou inspirovat.
Příspěvek sdílený Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86),
Den otevřených dveří proběhl téměř doslova. Mohli jsme se pohybovat po celém areálu, nikde žádné červenobílé pásky, jako to známe třeba z Prahy, takže byla možnost si cokoliv pěkně vyfotit. Radost dělaly i pěkně seřazená vozidla.
Akce ve vozovně přilákala velkou množství návštěvníků, pro které byly připraveny stánky s upomínkovými předměty dopravního podniku i stánky ostatních prodejců. Dále nechyběly ani stánky s občerstvením a náležící velkokapacitní „zahrádka“.
Klobása bez piva
Co bylo ovšem mrzuté a dovolím si říct největším zklamáním, že v tomto krásném slunečném dni jste si nemohli ve stánku koupit pivo. Do Pardubic totiž přišla móda, kdy na „dětských“ akcích je zakázán prodej piva. Tento krok rozhodně nepovažuji za správný. To si má táta od dětí koupit ke klobáse malinovku? Sytě červenou malinovku, která bude nezdravější než pivo? A co ta klobása? Ta taky přeci není zdravá. Budou tedy příští rok jen sluneční semínka? Ale zpátky k dopravě.
Pestrý vozový park
Celý den vyjížděly z vozovny autobusy a trolejbusy (historické i současné) do všech koutů Pardubic. Stačilo přijít na odjezdovou zastávku ve vozovně, ze které každých deset minut „něco odjíždělo“. Místní trolejbusovou flotilu zpestřila přítomnost hradeckého kloubového vozu Škoda 15Tr. Mezi návštěvnickými autobusy byl například zlínský „Erťák“ s vlekem B 40, oba v modrém laku.
Na konci oslav proběhla spanilá jízda trolejbusů a autobusů s cestujícími do centra, kde byly vozy vystavěny na třídě Míru, odkud se po čase vydaly manipulačně zpátky do vozovny. Na videu z odjezdu korza ze třídy Míru jsou vidět všechny typy trolejbusů a autobusů, které byly v Pardubicích k vidění.