Tvrdé sedačky, ke kterým se „přilepíte“. Nový „komfort“ v pražském metru

Už několik týdnů jezdí v pražském metru vůz s novými plastovými sedadly. Na internetu tento krok vyvolal kritiku, jelikož jedním z důvodů, proč se uvažuje o nahrazení pohodlných látkových sedaček tvrdými plasty jsou náklady na údržbu. V překladu – ušetří se tím, že se cestujícím zhorší komfort v cestování MHD.

Při mé nedávné cestě metrem přijela náhodou souprava, ve které je umístěn vůz s plastovými sedadly. Tak jsem si řekl, že to vyzkouším. Premiéru jsou absolvoval v horkém letním dni. Očekávání se splnila. Dvacetiminutová jízda z centra na tvrdém plastu není opravdu komfortní zážitek. A co víc? K plastové sedačce se dokonale „přilepíte“. Vystupujete tak z metra s propocenými zády. Tohle se Vám na látkové sedačce nestane.

Pokud jde o čistotu, tak ani platové sedačky nejsou bezúdržbové. Mezi podsedákem a sedačkou jsou místa, kde se usazují nečistoty. Samotný povrch podsedáku není hladký, jak jej známe z tramvají T3 a tak na něm zůstávají bakterie – nečistoty.

Jelikož jsem zastáncem městské dopravy, která je v Praze na špičkové úrovni, mrzí mě, když se objevují snahy, jak úroveň a komfort cestování snižovat.  Abychom časem neslýchaly místo nepěkného označení pro městskou dopravu „masná tyč“ slova „mastná židle“.

Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.