DP České Budějovice otestuje hybridní autobus s akumulátory

Urbanway 12 m – HYBRID

Vyzkoušet si jízdu autobusem s hybridním pohonem budou moci cestující v krajském městě do 5. 9. 2017. Dopravní podnik města České Budějovice tak prověří po elektrobusu a autobusu na CNG další z řady alternativních pohonů.

Od konce srpna bude na lince 12 možné potkat zelený autobus Urbanway 12 m – HYBRID, který bude dopravní podnik v ostrém provozu testovat díky spolupráci se společností Iveco Czech Republic.

„Vozy s alternativními pohony jsou ideální ekologickou volbou pro města typu Českých Budějovic. Součástí příprav zavádění do praxe je proto i testování různých typů vozů, které by byly pro naše podmínky vhodné a umožnily výraznou obnovu vozového parku“, uvádí ředitel a místopředseda představenstva dopravního podniku Slavoj Dolejš.

Sériový hybrid s akumulátory se ukázal být pro pomalý městský provoz ideálním konstrukčním řešením. S generací Euro VI rozšiřuje IVECO BUS své alternativní pohony o řadu plně hybridních autobusů, které splňují veškeré požadavky na udržitelnou mobilitu, tj. méně emisí, nižší hlučnost a vyšší produktivitu.

Díky nové, zjednodušené a odlehčené struktuře může Urbanway Full Hybrid přivítat více cestujících a nabídnout jim pohodlnou, světlou a klidnou cestu. Klidnost tohoto vozidla je jednou z jeho předností. Když je elektrický režim aktivován, zastavení generátoru, v blízkosti zastávek zaručuje snížení vibrací a snížení hluku o více než 50%. Pohodlí je vnímáno jako bezprostřední, a to nejen pro cestující, ale i pro pěší, pro lidi čekající na přestup a pro obyvatele dané čtvrti, nemluvě o řidiči, který pocítí prospěch z tohoto klidného prostředí jako první.

Navíc, s rekuperací energie při každém brzdění a klesání, Urbanway Full Hybrid umožňuje značnou úsporu paliva při akceleraci. Při použití ve městech s pomalou, intenzivní dopravou, nabízí tento sériový hybrid úspory paliva až 40% ve srovnání s konvenčním autobusem. Se sníženou spotřebou a odlehčením vozidla má Urbanway Full hybrid míru emisí CO2 na kilometr podstatně nižší, nežli tradiční autobus. V porovnání s naftou se odhaduje 33% snížení CO2/km a 40% NOx/km.

„Aktivita dopravního podniku přesně zapadá do dopravní koncepce, která počítá se zaváděním ekologických způsobů dopravní obslužnosti v našem městě“, sdělil náměstek primátora pro dopravu František Konečný.

Zdroj: TZ DPMČB