DPP testuje nový autobus SOR NB 18 s klimatizací

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začal testovat nový autobus SOR NB 18. Jedná se o kloubový nízkopodlažní autobus, který dobře známe z pražských linek, jelikož těchto vozů jezdí v Praze přes třistapadesát.

V čem je jiný nově zkoušený vůz s ev. č. 6950? Především disponuje celovozovou klimatizací pro cestující. Dále jsou na autobuse aplikované detailní změny oproti předchozím dodávkám autobusů. Například se změnil vzhled výstrahy při zavírání dveří. Dopravní podnik má vůz 6950 pronajatý od výrobce k odzkoušení. Funkčnost klimatizace v zimních měsících snad nebude na cestujících zkoušena. Po odzkoušení předváděcího vozu bude zahájena dodávka celkem 150 autobusů, které vzešly z výběrového řízení. V létě 2018 bychom mohli docenit první vozy s klimatizací.

Bohužel v autobuse chybí plošina pro kočárek a stojící cestující v druhém článku, tak jak jí známe z předchozích autobusů Karosa Citybus. Nevhodně je řešená plošina v prvním článku autobusu, kde je přepažen prostor pro kočárek od prostoru pro vozíček. V praxi to znamená sníženou kapacitu autobusu. Větší prostor pro stání zůstal jen přímo v kloubu autobusu.

První cestující svezl autobus 9. 11. 2017 na lince 177 jezdící mezi Bohnicemi a Chodovem. V pátek 10. 11. 2017 vyjel autobus na linku 135 mezi Florenc a Chodov.

Oznažovač jízdenek

Přední část vozu

Nevhodné přepažení plošiny pro kočárek a vozíček způsobuje snížení reálné kapacity vozu

První den na lince 177, druhý den na lince 135

SOR NB 18 ev. č. 6950 na Florenci

SOR NB 18 ev. č. 6950 na Florenci

SOR NB 18 s klimatizaci. Foto: Ondřej Volf (DPP).

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou