Škoda Electric uspěla se svými elektrobusy na zahraničním trhu. Firma dodá dva elektrobusy Škoda Perun dopravnímu podniku v Žilině. Plzeňská společnost rovněž získala opci na dodávku dvanácti trolejbusů pro tamní dopravní podnik. Celková hodnota obou zakázek je více než 180 milionů korun.
„Škoda Electric dodá do Žiliny dva dvanáctimetrové elektrobusy v nové karoserii vybavené nejnovější generací elektrické výzbroje,“ přibližuje obchodní ředitel Škody Electric Petr Kasenčák. Cena elektrobusů je zhruba jeden milion euro, zákazník bude nákup vozů financovat i dotací Evropské unie.
Dobíjení elektrobusů bude možné v režimu plug-in a rychlodobíjením pantografem na konečné stanici. To znamená, že během dne, když je autobus v provozu, probíhá vždy na konečné stanici (či na jiném určeném místě) za pomoci pantografu tzv. rychlodobíjení z trolejového vedení. Doba dobíjení je zhruba 15 – 30 minut a je doplněna jen část celkové kapacity baterie, což umožní vozidlu absolvovat další okruh. Celkově kapacita baterie během dne průběžně klesá, protože rychlodobíjení jí nestačí plně obnovit. Proto jsou po skončení provozu, obvykle v noci, baterie plně dobity klasickým plug-in nabíjením, tedy „ze zásuvky“. Elektrobus vybavený rychlodobíjením má tedy větší dojezd a vyšší flexibilitu v nasazování na různé tratě,“ doplňuje Petr Kasenčák.
Kontrakt na nové elektrobusy není jediným úspěchem Škody Electric v Žilině. Plzeňská společnost také získala opci na dodávku dvanácti trolejbusů pro tamní dopravní podnik. „Opce v hodnotě zhruba šest milionů euro navazuje na aktuální kontakt na výrobu patnácti trolejbusů, které právě v této době do Žiliny předáváme,“ sděluje Petr Kasenčák. Firma nově dodá na Slovensko šest nízkopodlažních trolejbusů v krátkém a šest v kloubovém provedení, všechny nabídnou cestujícím klimatizaci a moderní informační systémy. „S dodávkou počítáme na podzim roku 2018,“ uvedl obchodní ředitel.