Pardubice rozšiřují trolejbusovou síť

V létě 2017 byly v Pardubicích zahájeny stavební práce na prodloužení dvou trolejbusových tratí. V prvním případě se jedná  o stávající trolejbusovou trať, která je ukončena u stanoviště zdravotnické záchranné služby na obratišti „Pardubičky, točna“. Tato trať se prodlužuje o 0,9 km po ulici Průmyslová do zastávky „Zámeček“ s ukončením na tamním obratišti pro autobusy MHD. Trolejbusové linky č. 2  a 27 budou posíleny a zajistí v elektrické trakci obsluhu zdejší průmyslové zóny. Nejstarší projekt pro tuto trať pochází již z listopadu 1966.

V druhém případě pak projekt zahrnuje výstavbu nové trolejbusové trati o délce 2,1 km. Trolejbusová trať ukončená nyní v místní části Polabiny na obratišti „Polabiny, Sluneční“ bude prodloužena v trase stávající autobusové linky č. 6 po ulicích Jiřího Potůčka a Bohdanečská na křižovatku s ulicí Poděbradská, kde překříží stávající trolejbusovou trať do na Lázní Bohdanče a povede dále ulicí Trnovskou a Semtínskou na stávající obratiště autobusové linky č. 6 „Ohrazenice, točna“.

Součástí projektu je rovněž úprava měnírny MR 5 Polabiny pro zajištění napájení nové trolejbusové trati. Do Ohrazenice se tak po dvaceti letech vrátí linka č. 13, která sem bude prodloužena místo linky č. 6 z obratiště Polabiny, Sluneční. Končí tím více než 50 let dlouhé období, kdy byla Ohrazenice bez trolejbusové dopravy. Trolejbusy zde jezdily v letech 1964 až 1967.

V tuto chvíli je již stavba trolejbusové trati na Zámeček prakticky hotova. V nejbližší době bude předána Dopravnímu podniku města Pardubic a.s. a na trati bude zahájen zkušební provoz.

Trolejbusová trať do Ohrazenice bude vlivem obtíží vyskytnuvších se při výstavbě dokončena až začátkem příštího roku – v současné době jsou již osazeny stožáry, na které jsou postupně upevňovány výložníky a další nosné prvky trolejového vedení. Plný linkový provoz bude na obou nových trolejbusových tratích zahájen k termínu celostátní změny jízdních řádů od 4. března 2018.

Obě trolejbusové trati jsou realizovány prostřednictvím strategie ITI Hradecko-pardubické aglomerace. Dopravní podnik města Pardubic a.s. již podal na Ministerstvo dopravy žádosti o podporu těchto investičních akcí z Evropských strukturálních a investičních fondů prostřednictvím Operačního programu doprava. V případě vyhovění žádosti a přiznání podpory bude dotace činit 85% ze způsobilých výdajů.

Zdroj: TZ DPMP

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.