Ředitel Ropidu: Linka 239 měla využití pouze na 17 %

Od 3. ledna 2018 je zrušena autobusová linka 239, která jezdila v trase Palmovka – Újezd nad Lesy. Její zavedení vzbuzovalo řadu pochybností. Linka nebyla Ropidem původně ani doporučena k realizaci.

Jaké jsou prvotní poznatky ohledně proběhlého zkušebního provozu linku 239 zodpověděl pro dopravní magazín MHD86.cz ředitel společnosti ROPID Petr Tomčík.

Proč byla zrušena linka 239? Jaké máte poznatky ze zkušebního provozu?

Petr Tomčík, ředitel Ropidu

Provoz linky 239 byl usnesením Rady HMP ze dne 4. dubna 2017 schválen pouze na dobu tří měsíců s tím, že jeho pokračování v budoucnu bude následně vyhodnoceno. Provoz linky probíhal od září do listopadu s tím, že byl vzhledem k předvánočnímu období prodloužen do 22. 12.

Vzhledem ke zkušebnímu provozu vypršela licence na provozování linky ke konci roku 2017. Linka tedy nebyla zrušena, byl na ní dle plánu ukončen dočasný provoz. Aktuálně probíhá dopracování vyhodnocení, které v průběhu ledna budeme projednávat s městskými částmi, které se nacházejí na trase této linky.

Předběžné údaje, které máme k dispozici, jsou následující: V zastávce Blatov na vjezdu do Újezda nad Lesy přibylo po zavedení linky 239 celkem 285 cestujících denně (+ 11 %). Průměrné vytížení ostatních linek v pracovní dny v zastávce Blatov je 23-24 %, vytížení linky 239 pouze 17 %. V ranní špičce mělo 62 % spojů linky 239 v zastávce Dolní Počernice zpoždění větší jak 10 minut, což bylo předmětem několika stížností cestujících z Dolních Počernic. S těmito podklady půjdeme do jednání o případném dalším provozu linky.

Plánujete zrušit další linku, či omezit provoz jiné linky  a které?

Žádný takový plán nyní nemáme.

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.