V pisárecké vozovně vyroste nová hala

Nová hala denního ošetření a očisty, myčka a moderní technologie na kontrolu výzbroje tramvají, kol či soukolí. Vozovnu v Pisárkách čeká modernizace. Začít by měla během letošního roku a skončit do dvou let.


„Hlavním důvodem modernizace je především snaha o zlepšení denní péče o tramvaje s použitím moderních technologií a technologických postupů. Díky tomu dojde i ke zrychlení odbavení vozů při večerním příjezdu do vozovny a také k vylepšení pracovních podmínek pro dělníky a techniky této vozovny, “ uvedl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.

V projektu se počítá i s vybudováním zastřešení kolejí mezi budoucí a stávající halou. Stavební práce by měly začít ještě v letošním roce. Během jara uvažuje vedení DPMB o vypsání tendru na dodavatele stavby, která by měla vyjít na více než 390 milionů korun.



Modernizaci vozovny, tedy její první etapu, přitom Dopravní podnik města Brna zahájil už v roce 2015, kdy rozšířil kolejiště pro odstavení tramvají. „V letních měsících tehdy došlo k rozšíření kolejiště a vybudováno bylo 560 metrů nových kolejí, které slouží k odstavení tramvajových vozů,“ popsal technický ředitel DPMB Jaromír Holec. Do budoucna je v plánu i třetí etapa prací. Ta bude zahrnovat nové kolejové zhlaví směrem k areálu výstaviště s novou vratnou smyčkou.

Pisárecká vozovna je nejstarší z vozoven brněnského dopravního podniku. V současných místech vznikla už v roce 1870, tedy rok po zahájení provozu koňky. První přestavby se dočkala v polovině 80. let 19. století, když v Brně začala jezdit parní tramvaj, od roku 1900 zde našly místo elektrické tramvaje. Aktuálně je vozovnou pro více než 170 tramvajových vozů.

Zdroj: TZ DPMB, Šalina 2/2018

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou