Ropid posílil linku 119, ač předtím tvrdil, že to nejde

Od dubna 2018 organizátor pražské dopravy Ropid “slavnostně” posílil provoz autobusové linky 119 na ruzyňské letiště a to i přesto, že dříve tvrdil, že linka už je na hraně kapacity. Co se změnilo?


Když v roce 2016 testoval pražský dopravní podnik a Ropid kapacitní autobus Mercedes-Benz Capacity L na letištní lince 119, Ropid skrze své zástupce v médiích sděloval, že delší a případně vícekloubové autobusy jsou jediným řešením, jak posílit linku 119.

CapaCity L před ruzyňským letištěm (únor 2016)

Linku prý nešlo posílit z důvodu nedostatečné kapacity na obratištích, neexistujících dlouhých nástupních zastávkách před terminály letiště a že “stodevatenáctka” se nacházela už na hraně kapacity. Dalším argumentem bylo, že by posílené autobusové spoje nenavazovaly na spoje metra.

V říjnu 2016 měla linka 119 interval 6 minut ve špičkách a 10 minut v sedle pracovních dnů. Tehdy jsem argumentoval, že linka 119 lze kapacitně posílit zkrácením intervalu. Např. linka 200 na bohnické sídliště jezdí v intervalu 2-3 minuty.

Od dubna 2018 Ropid zkrátil interval linky ze šesti na tři minuty ve špičce pracovního dne. Najednou to jde. Přitom takové opatření bylo možné udělat už v roce 2016, nebo alespoň v dubnu 2017, když byl zrušen pásmový provoz z Dejvické na lince metra A.

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou