Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uzavřel smlouvu na dodávku 300 autobusů se společností SOR Libchavy. DPP totiž v tendru na standardní nízkopodlažní autobusy v počtu 300 ks zákon o veřejných zakázkách neporušil. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zamítl návrh společnosti IVECO Czech Republic, která napadla zadávací podmínky, své vyloučení ze soutěže a posouzení nabídek ostatních firem.
ÚOHS rozhodnutím zrušil předběžné opatření, kterým byl zadavateli uložen zákaz uzavřít smlouvu. Antimonopolní úřad nyní i zamítl návrhy IVECO směřující proti vyloučení ze zadávacího řízení, proti postupu zadavatele při posuzování nabídek uchazečů o veřejnou zakázku a proti zadávacím podmínkám.
Dle ÚOHS Dopravní podnik postupoval správně. „Verdikt ÚOHS jednoznačně potvrzuje naše slova o transparentnosti výběrového řízení na dodávku 300 moderních standardních nízkopodlažních autobusů. V tendru zvítězila nejlepší nabídka, kterou předložila společnost SOR Libchavy,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP s tím, že transakce bude stát 1,5 miliardy korun.
Tendru se kromě společností SOR Libchavy spol. s r.o. a IVECO Czech Republic, a. s. zúčastnil i SOLARIS Bus & Coach S. A. Cena nebyla jediným hodnotícím ukazatelem výběru, váhu měla i spotřeba a provozní náklady. Nové vozy plní aktuálně nejpřísnější emisní limit EURO 6 a tudíž z hlediska emisí jsou prakticky srovnatelné s autobusy na CNG. Všechny autobusy budou vybaveny celovozovou kompresorovou klimatizací, kterou ocení pasažéři obzvlášť v letních měsících. Za zmínku stojí rovněž automatický hasicí systém v prostoru motoru, jenž by měl zvýšit bezpečnost dopravy.
Mezi klady nových vozidel dále patří: kamerový systém se záznamem (interiér vozidla, čelní nehodová kamera), a to v souladu s podanou registrací k ÚOOÚ. Novinkou je systém automatického počítání cestujících. V těchto autobusech bude možné současně přepravovat dva invalidní vozíky.
Zdroj: TZ DPP