Z Vltavské nás vozí jako dobytek. Situaci by vyřešil tunelbus a nebo jiná vozidla

Dlouhodobě neúnosná situace nastává, pokud chcete jet tramvají v ranní špičce z Vltavské na Letnou. Kapacita tramvají je nedostatečná a spoje jezdí často nepravidelně. Přitom by se dalo najít řešení.


Stačilo by zavedení tunelbusu v trase Dejvice – Prosek – Letňany. Jedná se o trasu, kterou přímo Ropidu doporučuje ve svém dokumentu. Cestující, kteří míří z Prahy 8 a 9 na Prahu 6 by využili rychlejšího spojení tunelbusem, místo cesty metrem na Vltavskou a dále tramvají na Letnou a Hradčanskou. Kromě zrychlení cesty ze Severního Města by tito cestující uvolnili kapacitu v dosud “narvaných” tramvajích jedoucích z Vltavské na Letnou a Prahu 6.

Standard kvality přepravy podle Ropidu?

Klasický obrázek z trasy Vltavská – Letná (linka 25)


Současnou situaci v tramvajích zhoršuje i pražskou dopravní podnik, který na linku 25 vypravuje tramvaje s nižší kapacitou typu KT8N. Ty mají o 1,5 méně dveří, než tramvaje typu T3/T6/15T, čímž trvá nástup a výstup cestujících o poznání déle. Tím vznikají nepravidelnosti mezi jednotlivými spoji a dochází ke zpoždění. Tramvaje KT8N jsou také hůř vnitřně uspořádané a to z důvodu různé podlahové výšky v jednotlivých částech vozu a také kvůli dveřím na obou stranách.

Jako nutnost se jeví uskutečnit jednu ze tří možnosti:

  • Zavedení tunelbusu v trase Dejvice – Prosek – Letňany, který by odlehčil přetížené tramvajové dopravě
  • Posílit tramvajovou dopravu Vltavská – Letná – Hradčanská alespoň v přepravních špičkách
  • Dočasné řešení představuje zákaz provozu tramvají KT8N na linkách 1, 12 a 25

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou