Mimořádné zasedání představenstva DPP odvolalo Jana Šurovského. Podle čeho byl vybrán nový technický ředitel podnik neodpověděl

Představenstvo Dopravního podniku hl. m Prahy (DPP) odvolalo v tichosti technického ředitele Jana Šurovského. Ač tiskové oddělení DPP rozesílá tiskové zprávy ke změnám ve vedení firmy, v tomto případě tak neučinilo. Přitom Jan Šurovský prezentoval podnik v médiích častěji, než poměrně neviditelný generální ředitel Martin Gillar, který dříve pracoval na poště.


Dopravní magazín MHD86.cz vyžádal od tiskové oddělení DPP komentář k odvolání Jana Šurovského z pozice technického ředitel.

“Představenstvo DPP na mimořádném zasedání dne 25. 4. 2018 v souladu s ustanovením § 156 odst. 2 občanského zákoníku a čl. 13.2 Stanov společnosti upravilo rozdělení působností členů představenstva podle oborů, kdy řízení technického úseku nyní spadá do působnosti celého představenstva. Ing. Jan Šurovský, Ph.D. je nadále členem představenstva a podílí se na obchodním vedení společnosti. Pracovní místo technického ředitele v rámci zaměstnaneckého poměru od 26. 4. 2018 zastává Ing. Oldřich Vytiska, MBA. Představenstvo DPP tak rozhodlo na základě potřeby změnit filozofii řízení technického úseku DPP po uplynulých 7 letech. Odborná znalost a zkušenosti pana Ing. Jana Šurovského, Ph.D., budou po dohodě s ním v rámci Dopravního podniku lépe využity, a to ve prospěch strategických projektů DPP,” sdělila tisková mluvčí DPP Aneta Řehková.

Na otázky “Podle čeho byl vybrán nový nástupce pana Šurovského?” a “Z kolika kandidátů bylo vybíráno?” dopravní podnik neodpověděl.

Oldřich Vytiska před svým působením v dopravním podniku pracoval ve zdravotnictví a média poukazují na jeho spojitost s Davidem Rathem.

Podle facebookovské stránky Tramvaje v České republice uvádí, že zaměstnancům, kteří pracovali pod panem Vytiskou na původním oddělení v DPP se oddechlo po jeho odchodu na post technického ředitele.

Změnám v dopravním podniku se v minulých dnech jako první věnoval deník Zdopravy.cz v článcích “Technický ředitel DPP Šurovský po sedmi letech skončil, zůstal v představenstvu” a “Odvolání technického ředitele? Potřeba změnit filozofii řízení, vysvětluje DPP”.

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou