Projekt rychlodráhy na letiště přes Stromovku a Ořechovku je už překonaný

Projekt „rychlodráhy“, resp. modernizace „Buštěhradky“ leží na stole od začátku devadesátých let. ODS v posledních letech přispěla k tomu, aby rozšířená trať nevedla ve Střešovicích po povrchu a nemuselo tak dojít k bourání domů kolem trati na Ořechovce.


Otázkou ovšem zůstává, zda projekt železnice už není překonaný. Vlak s rychlostí 80 km/h přes Stromovku s ukončením na regionálním Masarykově nádraží, oproti dnešní cestě na letiště, nepřinese žádné zrychlení. Dokonce uvažované prodloužení metra A na letiště by nabídlo spojení s centrem ve srovnatelném čase a to i se závlekem přes Motol.

Za připomenutí stojí fakt, že kdyby se nezastavily práce na pokračování metra A směr letiště, už rok jezdíme metrem na Dlouhou Míli a letos bychom se dočkali zprovoznění i posledního úseku na letiště.

Vyšlo v radničních novinách Šestka, květen 2018


Pokračování. Z důvodu překročení stanovené délky textu se zbývající řádky nevešly do novin.

Nebylo by vhodné po čtvrt století projekt přepracovat? Připravit propojení letiště s hlavním nádražím nejen pro městský vlak, ale i celoevropský systém vysokorychlostní železniční sítě? Třeba tunelovým spojením Veleslavín – Břevnov – Karlovo náměstí – Hlavní nádraží se zastávkami pro městské vlaky? Proč stavět druhý paralelní tunel z Dejvic do Veleslavína…

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.