Pro jednoho „panťák“, pro druhého „žába“ a pro třetího „žabotlam“. Řeč je o elektrické jednotce řady 451. Poslední provozní jednotka 451.025/026 dosluhuje na městské lince S41, kde zajišťuje jeden ze dvou oběhů v pracovních dnech na trase Praha-Libeň – Roztoky u Prahy.
Elektrické jednotky 451 byly vyráběny Vagónkou Tatra Studénka v letech 1964 – 1968. Celkem bylo vyrobeno 51 čtyvozových souprav. V letech 1972 – 1973 bylo vyrobeno ještě 11 souprav modifikovaného typu 452. Už v roce 1964 se jednalo o přelomový vlak, který byl nízkopodlažní. Během jejich provozu byly vozy jednotek různě promíchány, vznikaly kombinace tří, čtyř a pěti vozových jednotek.
Kromě poslední „žáby“ v pravidelném provozu, existujete ještě muzejní „žabotlam“ 451.045/046, který je deponován v Šumperku a je vypravován při různých výročích.
Z Wikipedie:
Nejprve byly dodány do dep v Praze (zpočátku jezdily na trase Praha – Kolín – Pardubice, později i do Hradce Králové, Chocně a Nymburka, Lysé nad Labem a Kralup) a Bohumíně (trasa Ostrava – Žilina), po nějakou dobu byly i v Ústí nad Labem a v Košicích (1967–1976, jezdily z Košic ve směrech Spišská Nová Ves a Čierna nad Tisou). V letech 1976–2003 byly všechny soustředěny do Prahy, poté byly některé postupně převáděny do Olomouce, kde jezdily jako třívozové na trati do Nezamyslic.
Máte-li zájem o svezení „pantografem“, sledujte stránku sledovani.55p.cz, která monitoruje vypravení vlaků.