Noční víkendové rozjezdy. Které vlaky jsou vytížené a kde se vozí vzduch

V prosinci 2017 vyjely z Prahy poprvé pravidelně noční vlaky do různých směrů Středočeského kraje. Víkendové rozjezdy ve 2:30 mají rozpůlit noční přestávku mezi posledními vlaky jedoucími po půlnoci a prvními vlaky, které jedou ve čtyři ráno. Které noční vlaky jsou nejvytíženější? A kde se naopak vozí “vzduch”?


Jak jsou využívány jednotlivé noční vlaky jsem se zeptal Ropidu, který organizuje dopravu v Praze a Středočeském kraji.

“Obsazenost těchto vlaků vcelku kolísá, záleží na počasí, na akcích v Praze a dalších faktorech. Jsme ale s nočním rozjezdem velmi spokojení a určitě budou tyto vlaky zahrnuty i v objednávce pro příští rok. Nově přibyde od prosincové změny jízdních řádů vlak nočního rozjezdu také na trase z Prahy přes Rudnou do Berouna,” sdělil magazínu MHD86.cz “letní-zaskakující” mluvčí Ropidu Ondřej Kubala.


Nejvyužívanější noční vlaky:

  • Praha – Poříčany – Kolín (zpravidla 50 – 70 cestujících, občas se objeví i vlaky blížící se stovce cestujících)
  • Praha – Benešov u Prahy (zpravidla kolem 50 cestujících)
  • Praha – Lysá nad Labem – Kolín (30 – 40 cestujících, občas se objeví i vlaky se 70 – 80 cestujícími)

Středně a kolísavě vytížené jsou podle Ropidu noční vlaky z Prahy do Kralup nad Vltavou a do Berouna. Vlakem cestuje někdy 15, ale jindy 35 cestujících. Pod dvacet cestujících využívá vlak do Kladna a do Mělníka.

A kam se v noci vozí především vzduch? Je to trať do Čerčan přes Vrané nad Vltavou, kde i Ropid přiznává, že se jedná pouze o jednotky osob.

Zvýšený počet cestujících očekává Ropid během podzimu a začátku zimy v době večírků, které se nejčastěji odehrávají v centru Prahy. Zároveň plánuje organizátor dopravy provést komplexní přepravní průzkum noční dopravy.

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou