Projekt napojení ruzyňského letiště na železniční síť existuje už desítky let. Jenže v současnosti už je projekt zastaralý. Přesto jej chtějí v této podobě realizovat.
Vlak bude druhým tunelem, kopírující z Veleslavína do centra Prahy současné metro, kde nenabídne žádné nové spojení. Přitom by stačilo málo. Projekt přepracovat a nabídnout rychlé spojení i dalším částem Prahy. Například udělat tunel z Veleslavína pod Břevnovem a Andělem. Dále pokračovat pod Vltavou na Karlovo náměstí a následně trať napojit na Hlavním nádraží. Trasa by měla pro Pražany daleko větší přínos, než kopat vedle stávajícího metra A druhý tunel z Veleslavína do Dejvic a následně pokračovat do centra zdlouhavým závlekem přes Stromovku a Bubny. Navíc trať z Ruzyně na Masaryčku nebude mít ani po zdvoukolejnění dostatečnou kapacitu a tak je předem plánováno ukončovat výraznou část vlaků už na Veleslavíně.
Ještě horší je skutečnost, že pražští radní schválili 4. 9. 2018 „Strategii rozvoje pražské metropolitní železnice“, která nepočítá ani v daleké budoucnosti s napojením ruzyňského letiště na síť vysokorychlostní železnice. Praha sice zaspala minimálně třicet let s vlakem na letiště, ale to snad není důvod, proč teď stavět na letiště vlak odpovídající době sedmdesátých let minulého století. Čistý amaterismus. Pokud se dnes mluví o vlaku na letiště, v prvé řadě by taková stavba měla být nadčasová a pamatovat na chystající se budoucnost české železnice. Ta je ve vysokorychlostních tratí, které napojí Českou republiku na evropskou železniční síť rychlovlaků.
Až nastane stav, kdy z Berlína do Vídně a z Mnichova do Varšavy pojedou rychlovlaky přes pražské hlavní nádraží, bude lokální vlak z Masarykova nádraží vyhlídkově přes Stromovku na letiště stejnou ostudou, jako je v dnešní době spojení na letiště autobusem 119.