Lanovky ohrožuje vítr a bouřky. Tramvaj spojí Podbabu s Bohnicemi spolehlivěji a rychleji

Těsně před komunálními volbami představil Ropid podrobnosti k uvažované a často kritizované lanovce Podbaba – ZOO – Bohnice. Není divu. Lanovky v Praze jsou oblíbené předvolební téma, ale nikdy nebyla žádná v novodobé historii realizována.


Výsledky voleb zcela vymazaly sociální demokracii z vedení Prahy a hnutí ANO 2011 je volbami pravděpodobně odsunuto to opozičních lavic. Otevírá se proto znovu otázka, zda nové vedení Prahy bude podporovat vybudování “dočasné” lanovky a nebo napřáhne síly pro stavbu tramvajové trati Podbaba – Bohnice. Jak to už z Prahy známe, když se něco postaví dočasně, znamená to často trvale, nebo na několik desítek let.

Lanovka Podbaba – Bohnice. Zdroj: Hl. m. Praha

Přitom dopravní podnik už připravuje tramvajové propojení mezi Prahou 6 a Prahou 8 právě v ose Podbaba – ZOO – Bohnice – Kobylisy. Tramvaj zajistí kapacitnější spojení a především pohodlnější a rychlejší. Lanovka totiž znamená dva nepříjemné přestupy na trase navíc. Což zvlášť pro maminky s kočárky, či seniory není vhodné.

Kromě toho lanovku ohrožují také povětrnostní podmínky. Stačí větší déšť, či bouřka a lanovka nejezdí. Často stačí jen silnější vítr pro zastavení provozu lanovky. Dobře to dokládají čísla o lanovce, která jezdí v areálu pražské ZOO. V roce 2017 mezi březnem a prosincem byl provoz na lanovce zastaven celkem 27x. “Hlavními důvody zastavení lanovky jsou klimatické podmínky – silný vítr, bouřka, které tvoří 99,9 % zastavení provozu,” sdělila tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Lanovka Podbaba – Bohnice je zatížena také pochybnostmi kolem výběrového řízení, které bylo vypsáno na několikrát. Posledním výhercem milionové zakázky byla firma PRO CEDOP.

DPP: Lanovku Podbaba – Bohnice s námi nikdo nekonzultoval. Připravujeme tramvajové spojení


Komentáře na Facebooku Ropidu:

Vojta Beneš: Ať už to nehulí… Praha potřebuje opravit mosty, rychlé spojení na letiště, dostavět okruh atd., ale tady se furt vymýšlí lanovky a podobné píp…

Miloš Keller: Vyhlídková jízda nad trojskou sračkárnou. super . Naštěstí todle šílenství za 10 dnů skončí 

Jiří John: Zejména za deště a v zimním období nebude lanovka to pravé ořechové. Kapacita také nic moc v porovnání s tramvají. Jak se budou dopravovat zavazadla na lanovce ?
Asi nápad někoho “z Bohnic”.
Vždyť se už projektovala tramvajová trať přes vstup do ZOO.

Nikola Čech: To je najednou báječných nápadů týden před volbama. Po příštím víkendu se bude půl roku sestavovat koalice, 3,5 roku bude ticho po pěšině, otevře se tak možná jedna zastávka tramvaje a pak to přijde zase nanovo.

Petr Kudrej: Budou volby, intenzita nesmyslných slibů se zvýšila 😎😂🤟

Patrik Döme: Jo zafouká vam vítr a přeruší se provoz na půl dne bože můj čí to byl zase nápad.

Ropid nechce zveřejnit, podle čeho vybral projektanta lanovky Podbaba – ZOO – Bohnice

Projektanti lanovky nedodrželi smlouvu. Přesto jim Ropid za to zaplatil

Komentář pro Country Radio: Lanová dráha Podbaba – Bohnice

 

 

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou