Ostrava nasazuje do provozu 20 nových tramvají STADLER nOVA

Od 1. listopadu 2018 nasazuje Dopravní podnik Ostrava (DPO) už 20 nových tramvají Stadler nOVA, které byly vyrobeny přímo pro podmínky ostravské MHD. Tramvaje získaly od Drážního úřadu všechna potřebná povolení a stávají se stále pravidelnější součástí vozového parku DPO. Tramvaje Stadler nOVA nahradí v provozu mimo jiné také tramvaje typu ČKD K2, se kterými se může veřejnost rozloučit v sobotu 3. listopadu 2018 při jejich poslední jízdě s cestujícími v řádném provozu.


Tramvaje Stadler nOVA už podstoupily všechny potřebné testy a v rámci zkušebních jízd najely 40 tisíc km. „Do konce roku by mělo přibýt ještě dalších šest vozů a v první polovině roku 2019 zbývajících 14. Společně s dalšími tramvajemi společnosti Škoda Transportation, které DPO vysoutěžil letos, máme nakročeno k nejmladšímu tramvajovému vozovému parku v zemi,“ upozorňuje generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys. Tramvaje Stadler nOVA uvezou až 188 cestujících, jsou 100% nízkopodlažní, mají klimatizaci a USB konektory a jsou připraveny pro Wi-Fi připojení k internetu.


Ostravská tramvaj ČKD Tatra K2. Foto: DPO

Do pomyslného důchodu tak odcházejí poslední 2 ks tramvají ČKD K2, které v ostravské tramvajové dopravě slouží od roku 1967. Rozloučení s těmito vozy proběhne v sobotu 3. listopadu 2018 od 11:00 hodin před vjezdem do dílen DPO v Ostravě-Martinově. První článkové tramvaje se v ostravských ulicích objevily v roce 1965, jednalo se typ ČKD K1 s elektropneumatickou výzbrojí. Tyto prototypy se však příliš neosvědčily a v roce 1968 byly vráceny zpět výrobci. V únoru 1967 byly uvedeny do provozu první tři vozy K2 podobné konstrukce, avšak již s celoelektrickou výzbrojí.

Zdroj: DPO

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou