DPP pojmenoval další tramvaj po významné osobnosti. Tramvaj 15T ponese jméno po Eustachu Mölzerovi

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes pojmenoval další tramvaj po významné osobnosti z prostředí MHD, a to po Eustachu Mölzerovi. Od dnešního dne nese jméno významné osobnosti již šestá tramvaj 15T. Cestující mohou pojmenované tramvaje poznat dle speciálního polepu a také podle evidenčního čísla. Tramvaj 15T se jménem Eustach Mölzer nese evidenční číslo 9278, což je příhodné pro rok narození Eustacha Mölzera (tj. 1878).


Každá z pojmenovaných tramvají ponese jméno významné osobnosti po dobu deseti let. Lze tak učinit po zesnulém, který je po smrti pět let či více, přičemž s pojmenováním musí souhlasit pozůstalí. Před Eustachem Mölzerem již vstoupili do pomyslné síně tramvajové slávy: český vynálezce a elektrotechnik František Křižík, olympijský medailista a bývalý zaměstnanec DPP Václav Pšenička, designer František Kardaus, košířský starosta Matěj Hlaváček a František Pelikán, první ředitel Elektrických podniků.

„Tímto projektem připomíná Dopravní podnik významné osobnosti či zaměstnance, kteří v DPP pracovali a přispěli k rozvoji hromadné dopravy, a jejichž jména by podle nás neměla být zapomenuta,“ uvedl Pavel Fojtík, vedoucí Archivu DPP.


Eustach Mölzer (1878 – 1953) byl jednou z nejvýraznějších osobností pražské městské hromadné dopravy meziválečného období. V roce 1919 byl československým delegátem na mírové konferenci v Paříži a stal se členem pražského obecního zastupitelstva. Současně se stal členem správní rady Elektrických podniků, které v letech 1923 až 1939 předsedal. Za jeho vedení městského dopravního podniku došlo k velkému rozvoji tramvajové dopravy, začaly v Praze jezdit autobusy i trolejbusy a byla zahájena příprava výstavby podzemní dráhy.

Přínosem pro zkvalitnění služby u pražských elektrických drah bylo zřízení psychotechnické laboratoře. Elektrické podniky se v té době staly největším obecním podnikem v Československé republice. Eustach Mölzer byl také předsedou Státní regulační komise pro hlavní město Prahu a okolí a mimořádným velvyslancem a zplnomocněným ministrem v Mezinárodní říční komisi. Jeho působení u Elektrických podniků skončilo rozpuštěním pražského zastupitelstva a správní rady na začátku okupace v březnu 1939.

Zdroj: TZ DPP

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou