Mezi Mostem a Litvínovem jezdí další Vario

 V plném provozu je od listopadu rekonstruovaná tramvaj VARIO LFR.S ev.č. 266 „Tato částečně nízkopodlažní tramvaj s dnes už takřka nezbytnou Wi-Fi je nasazená na linkách mezi Mostem a Litvínovem, domovské právo má stejně jako její starší sestra ev.č. 253 v litvínovském areálu společnosti,“ řekl ředitel společnosti Daniel Dunovský.


První rekonstruovaná tramvaj VARIO LFR.S byla vypravena na první jízdu téměř před dvěma roky dne 10. listopadu 2016. „Celou nynější rekonstrukci zajistili opět pracovníci dopravního podniku vlastními silami,“ řekl Dunovský. Podle jeho slov nasazením této částečně nízkopodlažní tramvaje určitě dojde ke zkvalitnění tramvajové dopravy mezi oběma městy.

DOPRAVNÍ PODNIK měst Mostu a Litvínova, a.s., tímto počinem pokračuje v obnově vozového parku tramvají ve shodě se stanovisky obou akcionářů – Statutárního města Mostu a Litvínova – o udržení a rozvoji tramvajové bezemisní dopravy navzdory jednotlivým návrhům o jejím zrušení. Společnost pokračuje v trendu zajištění lepších služeb pro veřejnost a ve zkvalitňování veřejné hromadné dopravy.

Vzhledem k tomu, že nákup nových nízkopodlažních je finančně náročný, zvolil dopravce alternativní způsob pořízení nízkopodlažních tramvají.


Původní tramvaj T3 ev. číslo 253 byla také vlastními silami rekonstruována na moderní vozidlo typu Vario LFR.S ve firemním barevném provedení interiéru, které je částečně nízkopodlažní a vzhledem k tomu, že se pohybuje na meziměstské trati je i vybavené wifi sítí pro připojení cestujících k internetu.

V letošním roce pak proběhla plánovaná přestavba tramvaje T3 evidenční číslo 266 na částečně nízkopodlažní vozidlo Vario LFR.S. Vozidlo se bude z převážné části pohybovat na meziměstské trati, bude ve stejném barevném provedení a bude vybavené wifi sítí pro připojení cestujících na internet a kamerovým systémem se záznamem.

Tyto přestavby jsou financovány pouze z prostředků DOPRAVNÍHO PODNIKU měst Mostu a Litvínova, a.s. V uplynulých dvou letech se podařilo doplnit tramvajovou dopravu celkem třemi nízkopodlažními či částečně nízkopodlažními vozidly.

Zdroj: TZ DP Most

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou