Pražský dopravní podnik se neponaučil a opět vyhořel v anketě o nejhezčí “Vánoční tramvaj”

Na deváté místo se propadla “Vánoční tramvaj” Dopravního podniku hl. m. Prahy v anketě o nejhezčí vánoční tramvaj. Vedení a marketing dopravní společnosti pohořelo i přes loňský neúspěch, kdy se umístil na místě osmém.

A je to škoda, že pražský dopravní podnik se neumí poučit z neúspěchu a nesnaží se ani o žádné o vylepšení. Přitom disponuje obrovským aparátem zaměstnanců.

Dopravní podnik dostal před rokem konkrétní podněty k vylepšení po loňském debaklu. Čtenáři dopravního magazínu MHD86.cz v anketě dopravci poradili, ať pro příští vánoční tramvaj vybere retro soupravou tramvají T3, případně ozdobí historickou tramvaj. Novou tramvaj Škoda 15T čtenáři jednoznačně zavrhli.

Obsáhlý tip na zlepšení Vánoční tramvaje napsaný na webu v březnu 2018 byl zároveň odeslán na dopravní podnik: “V případě Prahy se nabízí přímo ideálně tramvaje T3, které k hlavnímu městu neodmyslitelně patří a Praha v roce 2017 zřídila dokonce speciální retro linku, kam vypravuje pouze staré vozy T3 (vozy T3M a T3SUCS). Také v anketě, do které se zapojilo téměř tři tisícovky čtenářů, získala té trojka, jakožto ideální “Vánoční tramvaj”, nejvíce hlasů – nadpolovičních 58 %.

Vyzdobená té trojka by mohla jezdit na lince 23, která má převážnou část trasy po centru města. Mohl by se v ní konat program pro děti, např. Mikulášská jízda apod. Linka 23 vede nejhezčími tramvajovými tratěmi v centru Prahy, ze kterých je krásný pohled na vánočně nasvícenou Prahu. Je to daleko lepší, než vypravovat “Vánoční tramvaj” do Řep a na Žižkov.”

Nelze předpokládat, že na Vánoce 2019 dojde k zlepšení. Protože když se nechce, tak se nechce. Oproti tomu je krásným příkladem Plzeň, kterou motivovala vánoční anketa a v roce 2018 vypravily první Vánoční tramvaj se kterou vybojovali hned 2. místo. Když se chce, tak to jde.

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)


Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou