Výhodné jízdenky lákají nové cestující k cestování vlakem do zahraničí

Počet mezistátních cestujících ve spojích Českých drah loni rostl přibližně o 3 % a dosáhl 4,9 milionu osob. Dostupnost zahraničních destinací po železnici se v minulých letech zlepšila díky zavedení výhodných Včasných jízdenek Evropa. Zájmu o cestování vlakem do zahraničí přispívá i vyšší kvalita a rychlost expresů. Například Berlín je od loňského roku poprvé v historii dostupný vlakem za 4 hodiny.


„Cena železniční dopravy v zahraničí, hlavně v západní Evropě, je podstatně vyšší než u nás. Mezistátní cestování tak v kooperaci se zahraničními dopravci zpřístupňujeme hlavně prostřednictvím nabídky Včasná jízdenka Evropa. Díky ní je možné cestovat například z Prahy do Berlína nebo do Vídně od 369 korun a z Prahy do Budapešti od 527 korun,“ vysvětluje Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele pro obchod Českých drah.

České dráhy dnes nabízejí Včasné jízdenky Evropa ze všech významnějších železničních stanic v Česku do podobně významných stanic v okolních státech v Rakousku, Německu, Polsku a na Slovensku, a také do dalších zemí, jako je Maďarsko, Dánsko, Belgie, Nizozemí a do slovinské Lublaně a Mariboru.

„Cestování vlakem do zahraničí je také rychlejší a pohodlnější než v minulosti. Od loňského roku se zkrátila cesta z Prahy do Berlína na 4 hodiny a právě ve směru z Čech do Saska a dál do severního Německa jsme loni zaznamenali největší přírůstek mezistátních cestujících. Stejně dlouho, 4 hodiny, se jede do Lince, Vídně nebo Bratislavy. Rychlejší než v minulosti je také cesta do Budapešti, která dnes trvá 6 a půl hodiny. Při cestách do vzdálenějších destinací v Rakousku, Německu, Nizozemí nebo v Belgii je možné cestovat rychlovlaky railjet nebo ICE. Ty jezdí v některých úsecích rychlostí až 300 km/h,“ doplňuje Michal Štěpán.

„Výhodné jízdenky mohu vřele doporučit. Osobně jsem vyzkoušel cestu za pětistovku z Prahy do Bonnu, včetně vyzkoušení vysokorychlostních vlaků ICE v Německu  s rychlostí 300 km/h a bylo to perfektní. Podobně jsem cestoval také do švýcarské Basileje. Reportáže z obou cest vlakem za tramvajemi, včetně různých tipů, se dočtete v následujících měsících na webu,“ říká šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz Ondřej Matěj Hrubeš.

ČD/OMH

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)