“Parkoviště” u muzea zůstává. Navzdory prohlášení IPRu a radního Scheinherra

“Parkoviště” u Národního muzea v Praze zůstává, přestože se na facebookových profilech chlubili Institut plánování a rozvoje Prahy (IPR Praha) a radní pro dopravu Adam Scheinherr, že se jim podařilo situaci napravit a děkovali např. stavební firmě Metrostav a.s.


O parkovišti na nově revitalizovaném prostranství jste se mohli dočíst na stránkách dopravního magazínu 7. března v článku “Ipří krásno”, aneb nové parkoviště u Národního muzea. Problematice se v minulosti věnoval také Deník, Idnes a Česká televize.

Následně 11. března vyšlo prohlášení radního pro dopravu v Praze Adama Scheinherra, který na svém facebookovském profilu prohlásil: “Děkuji všem aktérům, že se postavili k situaci v Muzejní oáze čelem a došlo k napravení neúnosného stavu v celém prostoru a navrácení jeho důstojnosti. Jmenovitě pak generálnímu projektantovi Metrostav a.s. , který usměrnil své subdodavatele a našel spolu s policií způsob, jak pokračovat ve stavbě a přitom nezničit cenný prostor. Moc děkuji všem.” 

 

V podobném duchu se vyjádřil na Facebooku 11. března také IPR Praha: “Situace s parkováním u Národního muzea se zásadně zlepšila. Můžou za to doplněné kostky díky Metrostav a.s., medializace problému, vaše fotky a aktivita Praha 1 a Městská policie hl. m. Prahy. Během dvou týdnů však přijde něco mnohem lepšího. 🚗 🚘 🚘” 

Ale jaká je realita? Při obhlídce 12. března bylo k vidění několik nových stavebních kostek, které mají asi zabránit vjezd automobilů na kolejiště Muzejní oázy, jenže bez problémů se dá parkovat kdykoliv jinde, jak ukazují fotografie. Bude zajímavé sledovat, zda s tímto stavem bude ještě IPR Praha a radní pro dopravu něco dělat, nebo už považují věc za “vyřešenou”.

Zatím plácek přímo u Václavského náměstí funguje pořád jako neoficiální parkoviště bez parkovacích hodin a bez modré zóny. Podle dřívějšího vyjádření IPR Praha budou v místě během jara rozesety židle a stolky, které místo vylepší. Možná tak vznikne mezi automobily a stoly symbióza, kterou známe z dálničních parkovišť.

 

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou