Shrnutí 10. ročníku závodu Pražská lítačka

Hned v úvodu se nevyhnu srovnání, vždyť jubileum oněch 10 let s Pražskou lítačkou k tomu víc než vybízí. Začínali jsme ve velmi skromných podmínkách, 13 závodníků a jeden organizátor s kufrem, ve kterém měl celou agendu závodu, kteří se sešli před vyšehradským nádražím. A dnes? Z mého pohledu již velká soutěž s řadou věrných závodníků, mezi kterými se objevují štiky nováčků.

K 10. výročí jsme také měli skutečně výroční cenu – model tramvaje, který přímo pro účely soutěže sestavil Bárny, jeden ze závodníků, a to bez nároku na jakýchkoli finančních nároků, což je opravdu výjimečné.


Startovali jsme z Nákladního nádraží na Žižkově. Tato skutečnost významně ovlivnila i průběh soutěže, neboť až na vítěze se nikomu nepodařilo přiblížit se k magické hranici 300 bodů. Z nádraží tak vybíhalo 83 účastníků, jednotlivců i v týmech. Páteční dopravní špička vrcholila a v průběhu soutěže doznívala, mnoho ulic bylo zacpaných a v nich mnoho uvázlých autobusů, později spadly ještě v Libni troleje, prostě situace vhodná pro mistry veřejné dopravy a výzva pro jejich strategické uvažování.

Co učinil pozdější vítěz pan Pašin? Chladnokrevně se vydal do ulic Prahy, aby zde realizoval svůj velkolepý tramvajový záměr. Nevydal se však do středu města, ale směrem na jih, kde přestupoval z jedné tramvaje do druhé a v obrovském okruhu se přes Strašnice, Vinohrady, Podolí přesunul na druhý břeh Vltavy a přes Smíchov, Malou Stranu, Holešovice, Libeň a Karlín se vrátil s průjezdem přes střed města zpět na Žižkov. Vystřídal však všechny linky tramvají, které v Praze jedou a k tomu přidal ještě druhý mistrovský krok, neboť pěšky překonával kratší vzdálenosti mezi zastávkami, a to se mu dařilo po celé tři hodiny. Snad úplně všechny zastávky pro něj byly proto unikátní a tudíž i bodované.

Na druhém místě skončilo nováčkovské duo Mordy a Fofo, kteří však měli velké zkušenosti z naší sesterské soutěže, brněnského Šalinění. Také tato dvojice vytěžila z tramvajových kolejí téměř maximum, k čemuž přidali ještě přívoz a osobní vlak.


Na třetím místě skončil tým Vítr na kolejích, který vsadil na radiální zóny. Po krátkém tramvajovém pohybu na Žižkově a v Libni přestoupili na spěšný vlak, který je rychle převezl do Českého Brodu, tedy do 3. zóny, ale ani to jim nestačilo a osobním vlakem dojeli až do Poříčan, tedy do 4. pásma. Na tomto místě doplním, že ani to nebylo maximum naší soutěže, neboť jedna účastnice se dostala až do Peček, v 5. pásmu!, což je zároveň i rekord celé soutěže. Na zpáteční cestě Vítr na kolejích získal bonusovou zastávku v Tuklatech a po návratu do Prahy, ještě druhou bonusovku – Drobnou.

O jejich třetí místo však byla bojována opravdu velká bitva. Když pan Pašin získal 289 bodů, Mordy a Fofo 255 bodů, pak Vítr na kolejích vysoutěžil 235 bodů a měl náskok pouhé 4 body na další 4 závodníky. O třetí místo tak bojovalo do poslední minuty dalších 10 závodníků, kteří nakonec skončili ve škále od 235 do 220 bodů.

Naprostá většina závodníků odvedla velmi dobré výkony, některé z vyšších míst srazily až postihy za pozdní příchody. Zajímavé byly způsoby, jak získat body za lanovku a vyrovnat se s odlehlostí horní stanice. Někteří po příjezdu na Petřín seběhnou na Nebozízek, jiní vyjedou jen na Nebozízek a seběhnou na Újezd. Tradičně se z Petřína běhá na Koleje Strahov, ale někteří se raději rozběhnou až na vzdálený Pohořelec!

Cíl, první dojmy – většinou příjemné. Nás organizátory a jejich pomocníky čeká dlouhý večer při sčítání výsledků. Druhého dne můžeme předat výhry oceněným závodníkům a do rukou pana Pašina předat model tramvaje a přiznejme si, že většího mistra tramvají mezi námi není, takže je cena ve zcela správných rukou.

10. ročník Pražské lítačky je za námi. Příštího ročníku bych se rád zúčastnil jako hrající organizátor, čímž uvolňuji alespoň na čas místo hlavního organizátora. Pokud by si chtěl někdo z vás, závodníků, vyzkoušet přípravu a hodnocení soutěže, směle se hlaste!

S díky a na shledanou

Marek Skýpala – Winoga, organizátor závodu Pražská lítačka

Dopravní magazín MHD86.cz je mediálním partnerem závodu

 

Konečné výsledky 10. ročníku

1. Pasin, 289 bodů

2. Mordy + Fofo, 255 bodů

3. Ladek, 247 bodů

4. Vítr na kolejích, 235 bodů

5. Mavoj, 233 bodů

6. Sojka, 232,1 bodů

7. Anlex, 231,2 bodů

8. – 9. Tanaan, 229 bodů

8. – 9. a Martin S., 229 bodů

10.- 11. OMH86 & TrainzJohny, 223 bodů

10. – 11. Lišáci, 223 bodů

12. Matěj, 221 bodů

13. Vilouch a Johana, 220,1 bodů

14. Paulusák, 213 bodů

15. J+P, 212 bodů

16. KPH, 208 bodů

17. Márty + 1, 196 bodů

18. RePID, 194,2 bodů

19. – 20. Rambo, 193 bodů

19. – 20. Kačka, 193 bodů

21. R – team, 191,2 bodů

22. Jakluk, 190 bodů

23.  – 25. Blecha, 187 bodů

23.  – 25. dubíta, 187 bodů

23.  – 25. Hája, 187 bodů

26. Honza, 185 bodů

27. Partyzáni, 184 bodů

28. – 30. 8748, 179 bodů

28. – 30. Ladybaba, 179 bodů

28. – 30. Bárny, 179 bodů

31. 9601 Tom Veselý, 174 bodů

32. Lajka Von Sputnik, 162 bodů

33. Vosa, 155 bodů

34. Čáp z Brna, 154 bodů

35. Kejdici, 153,1 bodů

36. zuza, 153 bodů

37. – 38. Tapin, 152 bodů

37. – 38. Tapp, 152 bodů

39. – 40. PMCZ, 148 bodů

39. – 40. Lída, 148 bodů

41. VeVerča, 145 bodů

42. Metromaniak, 143 bodů

43. Lairen, 133,3 bodů

44. Jan Votoček, 133,2 bodů

45. Zpěvačka, 131 bodů

46. Honza T., 130 bodů

47. Vojenští, 128,1 bodů

48. Lenin, 115 bodů

49. Sejkoraf, 88 bodů

50. MiGr, 68 bodů

51. Menhart za hodinu, 55,1 bodů

52. – 54. Zrská, 0 bodů

52. – 54. Bobřík st., 0 bodů

52. – 54. Bobřík ml., 0 bodů

 

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)