Ve dnech 30.3.-14.4.2019 probíhala výluka na trati mezi Berounem a Rakovníkem. České dráhy zajistily NAD za své vlaky objednávkou autobusů u dopravce Abas, KŽC prvně v historii nasadil za svůj víkendový rychlík vlastní autobus Karosa C 934, ex 5973, který odkoupil v roce 2017 od DPP. Vůz pořízený za účelem zajištění NAD vlastními silami, prošel v roce 2018 hlavní opravou ve společnosti Zliner a byl uveden do „retro“ stavu odpovídající stylu KŽC, tedy v tomto případě barevného schématu vzor ČSAD 20.století.
V podobném barevném provedení dojezdily Karosy C 934 např. v ex provozovnách ČSAD Jablonec n.N., Beroun či Frýdek-Místek. Slušivé schéma i celková renovace autobusu do původního stylu přilákaly nejen cestující, kterým bylo tak nějak jedno, čím jedou, ale zejména fanoušky karos, kteří lovili záběry všude možně. O běžné provozní ošetření a základní opravy vozu se stará dílna muzea historických autobusů v Otvovicích. Autobus je veden i jako operativní záloha pro mimořádné náhrady vlaků ČD. Vozidlo si lze objednat i jako doplňkovou dopravu (zájezdovou dopravu) pro překonání tzv. poslední míle k projektům retrovlaků na klíč, které KŽC nabízí. Další nasazení autobusu je plánováno na další třítýdenní výluku na přelomu května a června – opět náhrada Rakovnického rychlíku a na přelomu srpna a září na náhradu za Podtrosecký rychlík.
Foto: Karosa AKA-02-25 (ex 5973 DPP Praha) byla zvěčněna dne 30.3.2019 na obratišti v žst. Roztoky u Křivoklátu jako NAD za R 1570. Foto: Matěj Stach. Archiv: KŽC Doprava.
Zdroj: KŽC Doprava