Linka 348 do Neratovic se dočkala posílení v podobě kloubových autobusů

Oblast Neratovic byla v roce 2015 pilotním projektem společné integrace veřejné dopravy ve Středočeském kraji a v Praze, a to velmi úspěšným, protože ihned od počátku zde počet cestujících strmě vzrostl. Jen za první rok zde přibylo 25 % cestujících a jejich počet nadále roste, proto je nyní potřeba spoje posílit.


Organizátoři integrované dopravy IDSK a ROPID neustále pracují na tom, aby cestování veřejnou dopravou bylo pro pasažéry komfortnější, a to ve všech ohledech. Obyvatelé Neratovic a okolních obcí se v druhé polovině května mohou na lince 348 těšit na nové kloubové autobusy, které jim zpříjemní cestu do práce či do školy.

Dodávka nových kloubových autobusů, kterých bude celkem deset, vyplývá z nárůstu počtu cestujících mezi Prahou a Středočeským krajem, z čehož vyvstává potřeba po nasazení větších autobusů, které by přetíženému dopravnímu systému odlehčily,“ uvedl radní pro oblast dopravy Středočeského kraje František Petrtýl.

Deset moderních kapacitních autobusů je vybaveno klimatizací, vysokými pohodlnými sedadly a větším počtem LCD obrazovek s informacemi o zastávkách.

Dlouhodobě požadujeme po dopravcích, aby začali pořizovat více kapacitních autobusů, jelikož to pomáhá efektivně posílit vytížené linky, protože např. kloubový autobus má kapacitu až o 50 % vyšší, avšak vícenáklady se u tohoto typu autobusu zvyšují o cca 15 – 20 %,“ uvedl zástupce ředitele pro dopravu a marketing Integrované dopravy Středočeského kraje Martin Jareš.

Kapacitní autobusy také lépe zvládají nárazovou poptávku, zejména u dopravy do škol nebo do zaměstnání. Kdyby se veřejná doprava neposílila kloubovými autobusy, muselo by se nasadit více standardních autobusů, což by bylo mnohem dražší, a také by bylo potřeba více řidičů, kterých je nyní akutní nedostatek.

Deset autobusů na lince 348 dovrší dodávku celkem 25 nových kloubových autobusů na linkách mezi Prahou a Středočeským krajem. Kloubové autobusy na této lince nahradí původní krátké, které jezdily kvůli stále rostoucímu počtu cestujících často obsazené na hranici své přepravní kapacity. Všechny nové kloubové autobusy jsou nízkopodlažní, plně klimatizované, vybavené pohodlnými sedaly s vyššími opěrkami a větším počtem LCD obrazovek s informacemi o zastávkách,“ vysvětluje ředitel Arrivy Daniel Adamka.

Rostoucí zájem o veřejnou dopravu ze Středočeského kraje znamená jediné: úbytek počtu osobních aut směřujících do centra Prahy i na její okraj. Díky nasazení kloubových autobusů můžeme nabídnout Středočechům nejen další volnou kapacitu, ale také snížit celkový počet autobusů, které do Prahy ze Středních Čech dojedou odstraněním posilových duplicitních spojů ve špičkách pracovních dnů a tím také ušetřit řidiče, kterých je v celé ČR stále nedostatek. Nové autobusy splňující nejpřísnější emisní normu EURO 6 také znamenají výrazné snížení hlukové a emisní zátěže, což byl jeden z požadavků Prahy 8,“ dodal ředitel ROPID Petr Tomčík.

Zdroj: TZ Ropid

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)