Kolik stál označník ve Vysočanech a byl konzultován s IPR Praha? Dopravní podnik nechce odpovědět

Na jaře se v tichosti objevil na tramvajové zastávce Nádraží Vysočany nový zastávkový sloupek. Hned v začátku sklidil velkou kritiku a začal být nazýván padající obludou. Teď se ukazuje, že k podivnému sloupku se nechce dopravní podnik vyjádřit. Asi se jedná o nepříjemně položené otázky.


Už dva měsíce leží na tiskovém oddělení pražského dopravního podniku celkem jednoduché otázky, které se týkají zmíněného označníku. Člověk má pochopení pro období dovolených a že odpověď nepřijde hned zpátky. Ale dvouměsíční mlčení po několika urgencích také o něčem vypovídá. Ač zaslané otázky jsou jednoduché, pravděpodobně jsou velmi nepříjemné.

Otázky zaslané na dopravní podnik 2. 6. 2019:

  • Kdo je dodavatelem sloupku?
  • Byl objednán ze strany DPP/města? Kolik stál? Kdo rozhodl o jeho zakoupení?
  • Nebo se jedná o prezentaci zdarma ze strany výrobce?
  • Pokud byl objednán ze strany DPP/města – byla podoba sloupku konzultována se společností IPR Praha s ohledem na jednotný pražský mobiliář a další uliční zařízení?
  • Chystá se DPP zakoupit další sloupky tohoto typu?
  • Jak DPP vyhodnotil sloupky, které v minulosti na tramvajové trati do Podbaby?

Podle článku, který vyšel na webu denik.cz, stojí za tímto “moderním a elegantním” označníkem firma Xanthus. Ta už je dopravních kruzích dobře známá. Když si zadáte do vyhledávače dopravní podnik a Xanthus “vylítnou” na Vás zpravodajské články: Za úplatu vynášeli informace. Software pak dopravní podnik draze platilPražský dopravní podnik dál tají data o poloze tramvají. Zveřejnění brání smlouva s dodavatelem, Programátoři vynesli informace z DPP, ten platí miliony za „vlastní“ software, Dopravní podnik Praha prohrál soud, musí zveřejňovat informace o poloze tramvají a autobusůPraha nesmí ukázat, kde jedou tramvaje a autobusy. Nenecháme se vydírat, říká Hřib a chce změnit celý systém řízení dopravyPražský dopravní podnik dostal od ÚOHS pokutu 600 000 korun DPP utíkají miliony. Chystá se zrevidovat nevýhodné smlouvy.

Nelze se proto divit, že pro Dopravní podnik hl. m. Prahy jsou zaslané otázky asi dost nepříjemné a dva měsíce na ně přes urgenci neodpovídá (i přes opakované přísliby, že odpovědi zašle).

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou