Tramvaje EVO2 začaly v Plzni vozit cestující

Po začlenění plně klimatizovaných trolejbusů a autobusů do vozového parku Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) se klimatizací dočkají i cestující v tramvajích. Do provozu dnes poprvé vyjely 3 nové plně klimatizované a zcela nízkopodlažní tramvaje EVO2. Do konce letošního roku jich pak bude po Plzni jezdit celkem 9.


Tramvaje EVO2, pro které se již stihlo vžít slangové označení „Evička“, budou nasazovány zejména na linku č. 1, kde postupně nahradí první generaci částečně nízkopodlažních tramvají typu Astra (Škoda LTM 10.08). Oproti těm nabídnou více míst k sezení i stání, více prostoru pro kočárky a cestující na vozíku, 100% nízkopodlažnost a klimatizaci.

EVO2. Foto: PMDP

„Plzeň preferuje pro cestování po městě veřejnou dopravu, a proto ji stále zlepšuje ve snaze dosáhnout toho, aby byla pro pasažéry přitažlivější a pohodlnější. Nasazení plně klimatizovaných a zcela nízkopodlažních tramvají je dalším krokem vedoucím k tomu, aby obyvatelé Plzně využívali ve větší míře než dosud nejen tramvaje, ale i autobusy a trolejbusy, které na tramvajové spoje navazují,“ uvedl primátor města Plzně Martin Baxa.

„Tramvajové linky tvoří páteř dopravní infrastruktury v Plzni a přepraví okolo 40 mil. cestujících ročně“, říká Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP.

„Tramvaje mají také nainstalované kamery napojené na kamerový systém města Plzně, které poslouží ke zvýšení bezpečnosti cestujících i jako ochrana proti vandalismu.“ říká Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP.

EVO2. Foto: PMDP

Tepelný komfort cestujícím zajistí čidla, které má tramvaj umístěna ve dveřích. V případě, že čidla nezaznamenají po dobu pěti vteřin žádný pohyb, tak se dveře automaticky zavřou. Pokud je tedy tento systém aktivovaný, je zajištěno, že vůz nestojí v zastávce zbytečně s otevřenými dveřmi.

„Tramvajová doprava je pro obyvatele i návštěvníky Plzně mimořádně důležitá. Těší mě, že nyní budou mít k dispozici nové vozy, jejichž moderní vybavení přispěje ke zvýšení komfortu při cestování. Předpokládám, že v budoucnu nebudeme řešit jen výměnu zastaralých vozů za modernější, ale že nás čeká i diskuze o dalším rozvoji tramvajových tratí ve městě,“ doplnil náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule.

Jeden vůz z výroby společnosti Krnovské opravny a strojírny vychází na 32,75 mil. Kč a součástí dohody je také opce na dodání dalších až 7 ks tramvají do roku 2021.

OMH, PMDP

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.