První zářijový školní den vypravil Dopravní podnik hl. m. Prahy na linku 7 tři soupravy retrotramvají T3SUCS, které se běžně vypravují jen na retrolinku 23. Důvodem byl nedostatek provozních vozů.
Retrotramvaje na lince 7 si získaly velkou pozornost už od ranních hodin. Kromě zájmových skupin na internetu o jejich vypravení informovala i přední česká média. Jelikož v Praze jezdí stovky vysokopodlažních vozů, nebylo ohroženo pohodlí pro cestování. Akce byla většinou se zájmem pozitivně hodnocena.
Přesto dopravní podnik nedokázal potenciál těchto tramvají využít a po poledni je stáhl z trati. Následovalo přísné vyjádření Hany Pohanové z dopravního podniku, že to bylo mimořádné a věří, že podobná věc se už nebude nikdy opakovat.
Přitom právě tramvaje T3SUCS pro retrolinku 23 mají plné využití jen půl roku v roce. Od podzimu do jara je provoz linky 23 zásadně omezen a většina vozů je trvale odstavena. Zároveň retrovozy potřebují v dohledné době nákladné opravy pro zajištění jejich provozu v následujících letech.
A teď byla šance ukázat, jak se tyto vozy záložně hodí (má smysl do nich investovat a udržovat ve stavu), když jsou moderní tramvaje nepojízdné… promarněná šance, o které se široce bavíme zářijovém v Dopravním podcastu.
úvodní foto: Roman Hloch, Tramvaje v České republice