Promarněná šance s retrovozy T3 v Praze

První zářijový školní den vypravil Dopravní podnik hl. m. Prahy na linku 7 tři soupravy retrotramvají T3SUCS, které se běžně vypravují jen na retrolinku 23. Důvodem byl nedostatek provozních vozů.


Retrotramvaje na lince 7 si získaly velkou pozornost už od ranních hodin. Kromě zájmových skupin na internetu o jejich vypravení informovala i přední česká média. Jelikož v Praze jezdí stovky vysokopodlažních vozů, nebylo ohroženo pohodlí pro cestování. Akce byla většinou se zájmem pozitivně hodnocena.

Přesto dopravní podnik nedokázal potenciál těchto tramvají využít a po poledni je stáhl z trati. Následovalo přísné vyjádření Hany Pohanové z dopravního podniku, že to bylo mimořádné a věří, že podobná věc se už nebude nikdy opakovat.

Přitom právě tramvaje T3SUCS pro retrolinku 23 mají plné využití jen půl roku v roce. Od podzimu do jara je provoz linky 23 zásadně omezen a většina vozů je trvale odstavena. Zároveň retrovozy potřebují v dohledné době nákladné opravy pro zajištění jejich provozu v následujících letech.

A teď byla šance ukázat, jak se tyto vozy záložně hodí (má smysl do nich investovat a udržovat ve stavu), když jsou moderní tramvaje nepojízdné… promarněná šance, o které se široce bavíme zářijovém v Dopravním podcastu.

úvodní foto: Roman Hloch, Tramvaje v České republice

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

O městskou dopravu se zajímá od dětství, procestoval přes 180 měst s MHD, založil dopravní magazín MHD86.cz a natáčí Dopravní podcast a Podcast dopravní 6. V roce 2022 byl zvolen radním pro dopravu městské části Praha 6.