Dopravní podnik náhodně ruší spoje. Cestující neinformuje, na dotazy nereaguje

Už téměř dva měsíce trvající problémy v pražské městské dopravě. Největší dopravce, Dopravní podnik hl. m. Prahy, nemá dostatek provozuschopných tramvají a zároveň trpí nedostatkem řidičů autobusů. V tichosti ruší spoje linek MHD, mluví se o “letních” jízdních řádech v lednu a únoru 2020. Cestující neinformuje, na dotazy nereaguje.




Na tiskovém oddělení dopravního podniku leží od 8. 10. 2019 “trochu nepříjemné” dotazy z redakce MHD86.cz:

  • Kolik autobusových spojů nebylo Dopravním podnikem hl. m. Prahy odjeto v měsíci září 2019?
  • Kolik se podařilo v náborové kampani získat nových řidičů autobusů v období leden-září 2019
  • Kolik zaměstnanců naopak ve stejném období skončilo na pozici řidiče autobusu.
  • Kolik chybí řidičů autobusů k 30.9.2019
  • Kolik tramvají bylo neprovozuschopných (nehody, opravy, odstavení pro poruchu/závodu, atd.) k rannímu vypravení ve dnech 2. 9. 2019, 26. 9. 2019 a 7. 10. 2019.

Na téma nedostatku řidičů byla na polovinu října naplánovaná tisková konference. Ta byla už několikrát odložena, jak potvrdili tiskoví mluvčí DPP a ROPIDu (podle poslední informací se má konat tento týden). Problém s rušením autobusových spojů ovšem trvá a cestující nejsou informování.

Přitom to bylo právě současné vedení Prahy, které ve volbách hovořilo o transparentním přístupu. V praxi to tak nevypadá. O neodjetých spojích (zrušených z personálních důvodů) informují na webu ROPIDu pouze soukromí dopravci. Data z dopravního podniku chybí.

Ač byly dotazy slušně zaslané na tiskové oddělení, ani po dvou týdnech nepřišla žádná reakce. Podle zákulisních informací zaslané dotazy způsobily v podniku velký rozruch.

Přitom v červnu 2019 projevili zástupci tiskového oddělení dopravního podniku zájem o jedno z dalších pravidelných setkání, na kterých si předáváme různé podněty a náměty na zlepšení. Na setkání dorazil také Daniel Šabík, který byl představen jako nová posila v dopravním podniku pro komunikaci s novináři. Vyjádřil sympatie k dopravním webům, což podpořil i fakt, že dříve pracoval v letecké dopravě, kde měl zkušenosti s podobnými zájmovými weby. Na schůzce sdělil, že když bude nějaký dotaz důležitý a bude třeba rychlejší odpověď, stačí napsat a podívá se na to.

A tak byl 14. 10. 2019 požádán e-mailem Daniel Šabík z dopravního podniku o zaslání odpovědí k dotazům zaslaných 8. 10. 2019 na tiskové oddělení. Bez reakce. Jelikož do 16. 10. 2019 nepřišla ani žádná odpověď z tiskového oddělení, musely být otázky zaslány na dopravní podnik znovu, tentokrát podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím. Je to forma, která není příjemná a je pouze důsledkem nekonání ze strany dopravního podniku, který nekomunikuje a bojí se přiznat Pražanům v jakých problémech se nachází a kolik ruší spojů.

Ale Pražané, kteří si městskou dopravu a zaměstnance dopravního podniku platí, mají mít k těmto informacím přístup. Zároveň by bylo fér ve vztahu k platícím cestujícím, kdyby informace o rušených spojích zveřejňoval dopravní podnik aktuálně na webu.

 

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)



Ondřej Matěj Hrubeš

šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz, který se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou