Nedostatek řidičů ve veřejné dopravě trápí dopravce po celé republice. Ve stejné situaci je i Arriva, rozhodla se proto pro pokračování náborové kampaně. Cílí hlavně na ty, které už jejich současná práce nebaví, chtějí ji změnit nebo si vydělat víc peněz. V kampani pro weby i sociální sítě Arriva využívá vlastní tváře, které k ní přišly a změnily svůj profesní život.
„Řidič kamionu, poštovní doručovatelka, kuchař nebo truhlář. Chtěli změnit práci, být s rodinou doma, v kontaktu s lidmi nebo si vydělat víc peněz, a proto přišli pracovat do Arrivy jako řidiči a řidičky autobusů. Některým jsme zaplatili řidičský průkaz na autobus, dalším jeho rozšíření,“ říká Lucia Kunešová, personální ředitelka Arrivy, a pokračuje: „Oproti jiným profesím jde o stabilní a pestrou práci, protože lidé budou cestovat pořád. Řidiče autobusu robot v nejbližších letech určitě nenahradí. Mzda řidiče autobusu se za poslední roky celkem pravidelně zvedá o 10 %. Takové zvyšování mezd u mnoha profesí nenajdete.“
Za volant autobusu přišli lidé různých profesí
Na autobusech, webech nebo sociálních sítích se ukazují tváře Arrivy. Je mezi nimi třeba bývalá poštovní doručovatelka Lada Fáberová, která v současné době jezdí autobusem pro ČSAD MHD Kladno, jež patří pod Arrivu: „S moderními technologiemi se autobus řídí stejně snadno jako osobní auto. I přesto mám ke své práci respekt.“ Změnit místo se rozhodl i kuchař Jan Melichar, který jezdí pro stejnou společnost: „Chtěl jsem si vydělat víc peněz a to za volantem autobusu můžu.“ Další tváří náborové kampaně je třeba maminka na mateřské dovolené, Zuzana Šulová z Hranic na Moravě, která za volantem autobusu přijde na jiné myšlenky a přivydělá si na kratších směnách podle své potřeby. Mezi lidi chtěl přijít i bývalý truhlář Martin Kratochvíl, který jezdí pro Arrivu Střední Čechy. Využil proto nabídku firmy, která mu zaplatila řidičský průkaz na autobus. Řidič nákladního auta Ladislav Novotný jezdí pro Arrivu také ve středních Čechách: „Chtěl jsem mezi lidi a zároveň mít víc času na rodinu. Za volantem autobusu je možné to skloubit. Už bych neměnil a jsem spokojený, protože jsem každou noc ve vlastní posteli.“
Arriva by přijala stovku řidičů
„Pokud by se nám teď ozvalo sto řidičů, okamžitě je přijmeme,“ říká personální ředitelka Arrivy Lucia Kunešová a poukazuje na to, že například v Praze nebo ve středních Čechách je situace s řidiči nejsložitější, protože je zde nejnižší míra nezaměstnanosti v republice. Obtížně se tady nahrazují ti, kteří odchází do zaslouženého důchodu po letech zodpovědné práce.
Mzdy řidičů v posledních letech výrazně rostou. Řidič autobusu má v Arrivě průměrný měsíční příjem 36 tisíc korun, příplatky i dovolenou nad rámec zákona, výhodnější ceny při tankování pohonných hmot, zaměstnanecké jízdné Arrivy i pro rodinné příslušníky, příspěvek na penzijní připojištění, výhodný mobilní tarif nebo celoroční pracovní ošacení. Ti, kteří mají řidičský průkaz na autobus, dostanou navíc náborový příspěvek. Ostatním Arriva řidičský průkaz skupiny D zaplatí.
Kde se zájemci o práci dozvědí více
Kompletní informace jsou pro zájemce o řízení autobusu na webu www.arriva.cz/kariera nebo stačí zavolat na linku 725 100 725. Kromě práce na hlavní pracovní poměr je možná i brigáda či smlouva na kratší úvazek jako záskok při dovolených a nemoci.
Zdroj: TZ Arriva